The impact of training on quality of health services in a public hospital in Libya: A case study of central tripoli hospital
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Çalışmanın Amacı; Libya deki hastanelerde yapılan eğitimin bilimsel temelde değerlendirilmesi, bu bağlamda doktor ve sağlık personelinin eğitimi ve yetiştirilmesi sağlanmaktadır. Bu çalışmanın hastanedeki hizmet kalitesine yansıması. Buna ilave olarak bu araştırmada kalitenin anlamına açıklık getirerek devlet hastanelerinde uygulamasına olanak sağlanmasıdır. Bu amaç için Trablus merkez hastanesi numuneolarak seçildi.Eğitim konusunun teorik çalışması, içeriği, bölümleri ve kalite konusunun bölümleri, temelleri.Eğitim alanında genel çalışma, hastanedeki hizmet kalitesine etkisi, bu konuda verilerin toplanması ve analizi.Tıp ve yardımcı sağlık alanında çalışan personelin eğitim ve sürekli tıbbi eğitim programlarına uyulması.Bilimsel yöntemler kullanılarak eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinin önemi.Kalite anlamını açıklayan eğitim programının hazırlanması, hastane çalışanları arasında kalite kültürünün yaygınlaştırılması ve hastanede sağlık hizmet kalite denetim biriminin kurulması için çalışmak. The aim of this study was to evaluate the scientific principles on which depend the training process in public hospitals in Libya, where nurses, technical and medical Elements are trained. They also show the quality of learning is clear in medical services. In addition, the study for the purpose of clarifying the meaning of quality and possibility of used it in government hospitals. To this end, the central Tripoli hospital is selected as a model for public hospitals in Libya.The research includes; The study theoretical of the notion of training, and its components, elements, and quality concept and its elements, principles and a public survey of a training reality and its effect of service quality at a hospital as well as data collection and analysis.The search gives a number of recommendations the most important: Commitment to training programs and continuing medical education for all medical staff and medical assistance. Attention to identifying training needs in a scientific, by relying on scientific methods. Prepare the training programs that illustrate the notion a quality, also spread a quality culture among workers at the hospital, and working to establish a department to monitor the quality of medical services in the hospital.
Collections