Tarih öğretiminde disiplinlerarası ilişkilendirmelerin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen dünya koşulları ve sosyokültürel yapıda meydana gelen değişimler eğitim alanında yenileşmeye gidilmesini gerekli kılmış, tarih disiplini de bu süreçten payını almıştır. Dünyada ve Türkiye'de tarih öğretim programlarında yeni yaklaşımlar çerçevesinde düzenlenmeler yapılarak sadece bilen değil, bilgiyi beceriye dönüştüren, üreten, araştıran ve sorgulayan öğrenciler yetiştirmek amaçlanmıştır. Ülkemizde bu bağlamda 1990 yılından itibaren yapılandırmacı eğitim anlayışı benimsenmiş ve öğrenciyi merkez alan öğretim programları geliştirilmiştir. Disiplinlerarası öğretim, bilgiyi beceriye dönüştürme, çoklu bakış açısına sahip olma gibi günümüz koşullarında ihtiyaç olan birçok beceriyi öğrenciye kazandıran etkili öğretim yöntemidir. Disiplinlerarası öğretimde farklı disiplinler ortak çalışma alanlarında bir araya gelerek eğitim ve öğretimle beraber birçok bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlamaktadır.Disiplinlerarası ilişkilendirmelerin tarih derslerinde kullanılma durumunun belirlenmesinin amaçlandığı araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu ili Fatsa ilçesinde üç resmi okulda öğrenimine devam eden 168 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Anket analizinde betimsel istatistikler olan yüzde (%) ve frekans (f) kullanılmıştır. Analiz verileri anket sonuçlarına göre tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırma sonucunda disiplinlerarası ilişkilendirmelerin tarih derslerinde kullanımının çalışma grubu içerisinde yetersiz kaldığı görülmüştür. En fazla ilişkilendirmenin sosyoloji, en az ilişkilendirmenin ise edebiyat disiplini ile yapıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca tarih öğretmelerine öneri niteliğinde 10. sınıf kazanımlarından seçilerek hazırlanmış örnek ders etkinlik planı ek olarak sunulmuştur. It has been required to be renewed in the field of education because of developing world conditions and changes in socio-cultural structure and in this process history discipline has affected. It was aimed to train students who have not only enough knowledge but also can use the knowledge in their field, making research, produce and interrogating by arranging the new approaches in history teaching programs all over the world and Turkey. Since 1990, In our country, constructivist education concept has been adopted and a teaching programs which is student-centered field have been developed.Interdisciplinary teaching is an effective teaching method because of making many talented student who have multiple perspectives and know how to use knowledge, so it is important today condition for students. In interdisciplinary education that contribute to many scientific and technological developments by different disciplines come together in common work areas.This research aimed at determining the use of interdisciplinary associations in history lessons is in the survey model. The working group is comprised of 168 10th grade students attending there official schools in the province of Fatsa, Ordu. Decriptive statistics (%) and frequency (f) were used in the questionnaire analysis. As a result of the research, it was seen that the use of interdisciplinary associations in history lessons was insufficient within the study group. It has been found that sociology is the most relevant, and literature discipline is the least related. In addition, there is a sample course activity selected from 10th class achievements.
Collections