İnovasyon yönetimi ve yenilikçi üniversite kapsamında Karabük Üniversitesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasına bilgi temelli ekonomik oluşumlar şekil vermektedir. İnovasyon döngüsünün sürekliliğini insan aklı, yeni fikirler, yeni bilgi sağlamaktadır. Ulusal inovasyon sistemimiz incelendiğinde üniversiteler sistemin temel bileşenlerden birini teşkil etmektedir. Üniversitelerde üretilen bilgi ve insan gücü ülkemizin uluslararası rekabet gücünün temelini oluşturmaktadır.Bu çalışmada üniversitenin yönetim ve eğitim yapısı, yenilikçi üniversite faktörleri çerçevesinde öğrencilerin bakış açısı ile incelenmiştir. Araştırma KBU Mühendislik fakültesi gündüz eğitimi öğrencileri ile yapılmıştır. Yenilikçi Üniversite faktörlerine yönelik bulgular öğrencilerin cinsiyetleri, bölümleri ve sınıfları doğrultusunda yorumlanmıştır. Analizler doğrultusunda öğrencilerin cinsiyetleri arasında herhangi bir bakış açısı farklılığı saptanmamış; bölüm bazında değerlendirildiğinde bölümler arasında bakış açısı farklılığına rastlanmış; sınıf bazında ise 1. ve 2. sınıfların bakış açıları olumsuz ilen 3. ve 4. sınıfların daha olumlu bakış açılarına sahip oldukları gözlemlenmiştir.Sonuç olarak KBU Mühendislik fakültesi öğrencileri yenilikçilik faktörleri doğrultusunda üniversiteyi ortalama düzeyde yenilikçi bulmuşlardır. Bunu yanı sıra yenilikçi fikirlerin desteklenmesi, yaratıcı ders içeriklerinin hazırlanması, üniversite-sanayi işbirliğinde yenilikçi uygulamalar yapılması ve üniversitenin sağladığı bilimsel alt yapı olanaklarının geliştirilmesi konularında kapsamlı çalışma beklentisi içerisinde oldukları saptanmıştır. Information-based economic formations shape today's world. The continuity of the innovation cycle provides human intelligence, new ideas, new knowledge. When we look at our national innovation system, the universities constitute one of the main components of the system. The knowledge and human power produced in the universities will increase the international competition power of our country.In this study, the management and education structure of the university has been examined from the perspective of the students in the framework of innovative university factors. The research was conducted with the students of the formal education of the KBU Engineering faculty. Findings regarding innovative University factors have been interpreted in the context of gender, department and classes of students. There was no difference between the genders of the students in the analysis. When evaluated on a departmental basis, there was a difference in the point of view between the departments; On the class basis, it is observed that the first and second classes have negative view points and the third and fourth classes have positive view points.As a result, KBU Engineering faculty students found the university to be average level of innovative in the direction of innovation factors. In addition to this, it has been determined that students are in the expectation of comprehensive study in the topics of innovative ideas, preparation of creative course contents, innovative applications in university-industry cooperation and improvement of scientific infrastructure possibilities provided by the university.
Collections