İŞKUR`un uygulamalı girişimcilik eğitimlerinin etkinliğinin ölçülmesi Karabük ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim bir ülkenin gelişmesi, kalkınması ve refaha ulaşması için kullanılan en önemli ve en etkili araçlardan biridir. Eğitim; ihtiyaçlara göre iyi planlanıp, yönetildiğinde ve sağlıklı bir şekilde topluma aktarımı gerçekleştirildiğinde o toplumlar globalleşen dünyada en üst sıralarda yerini alacak ve her daim yerlerini koruyacaklardır. Girişimcilik eğitimleri ise; bir ülkenin ekonomik ve sosyokültürel yönden gelişmesi, küresel piyasada tutunması için ihtiyaç duyulan girişimci kimliklerin ortaya çıkmasını sağlar. Başka bir deyişle girişimcileri hareketlendirerek işgücü piyasasını geliştirmek ve korumak için kullanılan en önemli araçlardan birisi girişimcilik eğitimleridir. Ülkemizde bu eğitimi veren birçok kamu kurum ve kuruluşu vardır. Bunlardan bir tanesi de Türkiye İş Kurumu'dur. Bu çalışmanın amacı, İŞKUR'un Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerinin girişimci kişilere ve dolayısıyla işgücü piyasasına olan katkısını ortaya koymak ve çalışmanın sonunda bu eğitimi alanlara, eğitim verenlere ve bu eğitimde paydaş olan kurum ve kuruluşlara bazı önerilerde bulunmaktır. Yapacağımız çalışma sonuçları, bu konu üzerinde mesai yapan araştırmacılara yeni çalışma konusu olarak önerilebilecektir. Karabük Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü'nün 2010-2015 yılları arasında düzenlediği Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerine katılanların bilgileri araştırma alanı olarak sunulmuştur. Bu eğitime katılanlara Cronbach's Alpha yöntemi kullanılarak uygulanan anket sorularının güvenirliliği ölçülmüştür. Eğitime katılanların demografik özellikleri ile fonksiyonel değişkenler arasında ilişki olup olmadığı bağımsız grup T ve Anova testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerine katılan katılımcıların eğitimle ilgili düşüncelerinin neler olduğu ortaya konulmuştur. Araştırma bulgularına göre eğitime katılanların büyük çoğunluğu eğitimlerin mükemmel ve iyi düzeyde olduğunu ve çevresindekilere tavsiye edeceğini belirtmişlerdir. Çalışmaya katılanlar eğitimi ve eğiticileri yeterli görmüşlerdir. Sırf eğitim sırasında İŞKUR tarafından katılımcılara ödenen cep harçlığını almak için eğitime katılan adaya rastlanılmamıştır. Eğitim öncesi katılımcıları seçmek için yapılan mülakatların adaletliliği hakkında olumlu görüş belirten katılımcılar, yasal prosedürlerin ve iş planının yoruculuğunu göz ardı etmeksizin KOSGEB desteği tatmini içinde olumlu görüş belirtmişlerdir. Yapılan bu araştırma, Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerinin geliştirilmesi, revize edilmesi için ışık tutabilmesi adına önem arz etmektedir. Education is one of the most important and effective tools for a country which is used to develop and reach prosperity and wealthy. When education is well planned and managed according to needs, and transferred in a healthy way, those communities will take their place in the top places in the globalizing world and so they can protect their places. Entrepreneurship training promotes the entrepreneurial identities needed for the economic and socio-cultural development of a country, and make them be favoured in the global market. In other words, entrepreneurship training is one of the most important tools used to mobilize entrepreneurs to develop and protect the labor market. There are many public institutions and organizations that provide this education in our country. One of them is the Turkish Employment Agency.The aim of this study is to demonstrate the contribution of İŞKUR's Applied Entrepreneurship Trainings to entrepreneurial persons and consequently to the labor market, and to make suggestions to those who receive training, and to the institutions and organizations that are the stakeholders in this training. The results of our work will be offered to the researcher working on this subject as a new work topic.The information of those who participated in Applied Entrepreneurship Trainings organized by Karabük Labor and Employment Institution Provincial Directorate between 2010-2015 was presented as a research area. Those who participated in this training were surveyed using Cronbach's Alpha method and the reliability of their questions was measured. Whether there is a relationship between the demographic characteristics of the trainees and the functional variables or not was analyzed by using the independent group T and Anova tests.In conclusion, this study shows what As a result, it has revealed that what kind of thıughts participants in Applied Entrepreneurship Trainings have about education. According to research findings, the vast majority of trainees stated that the trainings were excellent and good ,and that they would recommend it to theothers. Those who participated in the study found out these training and trainers were sufficient. During the training, İŞKUR did not find any trainees who wanted to take only the pocket money paid by the participant. Participants who expressed a positive opinion on the fairness of interviews to select pre-participants, expressed positive views on KOSGEB support satisfaction without ignoring the exhaustion of legal procedures and the work plan. This research is important in order to shed light on the development and revision of Applied Entrepreneurship Trainings.
Collections