Modern communication technology and its impact on banking service
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma,teknoloji konusu olan modern iletişim araçları ve banka hizmetlerindeki etkisini Libya'daki Cumhuriyet Bankası'nın Trablus'taki kolunu uygulamalı araştırma yolu ile ele almaktadır.Cumhuriyet Bankası Libya'daki en büyük ticari bankalarından sayılmakta olup,150'ye varan şubeleriyle ve tüm bu şubelerinde dağılım gösteren yaklaşık 6000 çalışan vardır.Bankanın ana parası (1000000000) milyar Libya dinarı olduğu tahmin edilmektedir.Araştırma,Libya'nın en büyük şubesi olarak sayılan Cumhuriyet Bankası'nın şubesinde yapılmıştır.Bu şubede 400'e yaklaşık çalışan vardır.Bankada farklı branşlarda 160 çalışana rastgele örnek olarak anket formu dağıtılmıştır. Kayıp sayfa olup,133 sayfalık anket formu yani %83 oranında geri toplanmış.Araştırma 23 mühendisi,85 muhasebeci ve yönetici,16 bölüm başkanı ve 9 idare müdürünü kapsamıştır.Araştırma,bankada uygulanan modern iletişim araçlarının seviyesini, banka yönetiminin ve çalışanların modern iletişim araçlarını kullanmada ne boyutta olduğunu bilmeyi hedeflemektedir.Böylece bankada modern iletişim araçlarını kullanmaya engel olan ve sorunları anlşılmaya elde edilen bilgiler istatistik paketi program kullanilarak oanliz edelmister.Birkaç sonuçlara ulaşılmıştır bunlardan en önemlisi: Modern iletişim araçları, Libya içinde ve dışında olsun tüm bankacılık işlemleri ve süreçlerinin tamamlanmasına etkin katkıl sağlamaktadır. Modern iletişim araçları, izlenilen bankacılık işlemleri,politikaları, planlarının uygulanması veya anlaşılmasında zorluk yaşanması halinde tüm bu uygulamaların yeniden gözden geçirilmesi veya yeniden incelenmesine katkı sağlamaktadır. Modern iletişim araçları,yüksek yönetim bilgilerinin iletilmesine ve sunulan bankacılık hizmetlerinin etkinlik boyutuna katkı sağlamaktadır.Sunulan hizmet ve müşteriler arasında bilgi alışverişine fayda sağlamaktadır. This study dealt with the subject of modern communication technology and its impacton banking services `An applied study on the jumhuriya Bank in Libya` Tripolibranch.The jumhuriya bank of the is one of the largest commercial banks in Libya. Thenumber of employees is about (6000) workers distributed in all branches of the bankin Libya, which is (150) branches and estimated the capital of the bank (1 billion)billion Libyan dinars. Tripoli is the largest branch in Libya with 400 workers.Questionnaires were distributed to (160) workers at the bank as a random sample ofdifferent specialties. The number of (133) questionnaires was received by 83%. Thelosses were 27 newspapers and included The study of the number of (23) engineersand (85) accounting and administrative and (16) head of department and (9)managers.The study aims to identify the level of modern communication applied in the bank andthe extent of understanding the management of the bank and its employees usingmodern communications as well as trying to identify the most important problems andobstacles that prevent the use of modern communications within the bank. In order toachieve the objectives of the study, the researcher used the descriptive analysismethod, and analyzed by using the statistical packages program `spss` to reach theresults quickly and more accurately.Many results were reached, the most important are Modern communications have aneffective contribution in implementing allbank operations and procedures in or out of Libya. Modern communications contributing in reviewing and rethinking of bank'splans, policies and procedures in case there is a difficulty in understanding andimplementing them. Modern communications contribute to information transfer about theeffectiveness of banking services to Failure of communications and not maintainingmodern developments leads to disabling bank services.
Collections