MEB aday öğretmen yetiştirme süreci uygulamasının öğretmen bakış açısıyla değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci uygulamasının ilgili taraflar (aday öğretmen, danışman, yönetici ve öğretmen) açısından nasıl algılandığının; bu algının `Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci` birinci ve ikinci aşamasında hangi yönde değişim gösterdiğinin tespit edilmesidir. Araştırmanın birinci aşaması, Karabük Merkez ve Safranbolu İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve buna bağlı okullarda 12 İl-İlçe yöneticisi, 6 maarif müfettişi ve 24 okul yöneticisinden oluşan 42 yönetici, 100 danışman öğretmen ile 90 aday öğretmen ve 168 öğretmen, üzerinde yapılmıştır. İkinci aşaması Karabük Merkez ve Safranbolu İl ve İlçe milli Eğitim Müdürlüğü ve buna bağlı okullarda 12 İl-İlçe yöneticisi, 6 maarif müfettişi ve 29 okul yöneticisinden oluşan 47 yönetici, 94 danışman öğretmen ile 90 aday öğretmen ve 169 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Aday öğretmen yetiştirme sürecine katkı sağlayacak boyutlar, planlama, öğretme ve yönetme becerisi; sorumluluk ve kendini geliştirme becerisi; iletişim, teknoloji ve öğrenci odaklılık becerisi; meslektaş ve yöneticilerle iletişim becerisi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın birinci aşamasında, görev, temel alan, kıdem, cinsiyet ve yaş gibi demografik özellikler dikkate alındığında kıdem, cinsiyet, temel alan ve yaş grupları arasında aday öğretmen yetiştirme süreci algısında istatistiki olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Algı farklılığı sadece `Görev` değişkeninde olmuştur. Araştırmanın ikinci aşamasında görev, temel alan, kıdem, cinsiyet ve yaş gibi demografik özellikler dikkate alındığında cinsiyet ve temel alan grupları arasında aday öğretmen yetiştirme süreci algısında istatistiki olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Algı farklılığı görev, kıdem ve yaş değişkenlerinde olmuştur. The purpose of the research is to determine how the relevant parties (candidate teacher, teacher, counsellor, administrator) of candidate teacher training process perceive Perceive of process, `Candidate Teacher Training Process` in the first and second step which direction change detect. in Ministry of National Education in Turkey. The first step of the research:The study was conducted among Karabük and Safranbolu Provincial National Education Directorates and schools that related to these Directorates. There are 42 Managers, 12 city and town principals, 6 educational inspectors, 24 school managers,100 advisor teachers, 90 candidate teachers and 168 teachers in this research. Second step of the research was conducted among Karabük and Safranbolu Provincial National Education Directorates and schools that related to these Directorates. There are 47 Managers, 12 city and town principals, 6 educational inspectors, 29 school managers, 94 advisor teachers, 90 candidate teachers and 169 teachers in this research. In the first step of the research: The dimensions that are contributed to the process of candidate teacher training are planning; teaching and management skills; responsibility; self-development skills; communication, technology and student orientation skills; and communication with colleague and principal skills. According to job, basic branches, seniority, gender and age there isn't statistically difference in perception among groups. But the difference of perception was determined in only job factor group. In the second step of the research, According to job, basic branches, seniority, gender and age there isn't statistically difference in perception among groups. But the difference of perception was determined in job, seniority and gender factor group
Collections