Duygusal zekânın etik liderlik davranışı üzerindeki etkisi: Turizm işletmeleri yöneticileri üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Duygusal zekânın etik liderlik davranışı üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla yapılan bu çalışmada Bartın, Zonguldak ve Karabük illerindeki otellerde görevli 389 yöneticinin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmaya katılanların tanımlayıcı özeliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, duygusal zekâ ve etik liderlik davranışı düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden yararlanılmıştır. Yöneticilerin demografik özelliklerine göre duygusal zekâ ve etik liderlik davranışı düzeylerinin farklılaşmasının incelenmesinde t-testi, tek yönlü Anova ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile etik liderlik davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesinde korelasyon analizinden, duygusal zekâ düzeylerinin etik liderlik davranışı üzerindeki etkilerinin incelenmesinde ise regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; turizm işletmelerinde görevli yöneticilerin iyi düzeyde duygusal zekâya ve etik liderlik davranışına sahip oldukları belirlenmiştir. Yöneticilerin demografik özelliklerine göre duygusal zekâ ve etik liderlik davranışı algılarında farklılaşmaların olduğu da belirlenmiştir. Yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile etik liderlik davranışları arasında ilişkiye rastlanmıştır. Ayrıca; yöneticilerin duygusal zekâ düzeylerinin etik liderlik davranışları üzerinde etkisi bulunmuştur. In order to measure the effect of emotional intelligence on ethical leadership behavior, 389 managers in Bartın, Zonguldak and Karabük hotels were consulted. While the defining characteristics of the survey participants were determined using frequency and percentage statistics, the emotional intelligence and ethical leadership behavior were determined using mean and standard deviation statistics. The differences in emotional intelligence and ethical leadership behaviors according to managers' demographics were examined using t-test, one way anova and tukey test. Correlation analysis was used in analyzing the relationship between the managers' emotional intelligence level and ethical leadership behaviors, whereas regression analysis was used in analyzing the effects of the emotional intelligence level on ethical leadership behaviors. As a result of the research; It has been determined that managers in tourism establishments have a good level of emotional intelligence and ethical leadership behavior. It has also been determined that perceptions of emotional intelligence and ethical leadership behaviors differ according to the demographic characteristics of managers. The relationship between managers' emotional intelligence levels and ethical leadership behavior is found. Besides, it has found that the managers' emotional intelligence levels have an impact on their ethical leadership behaviors.
Collections