Show simple item record

dc.contributor.advisorİslamoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorEnwige, Gazia Abdussalam Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:43Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646166
dc.description.abstractAraştırma; Müşteri memnuniyetini sağlamak için hizmetlerin kalitesini ve işlevlerini geliştirmeyi hedefleyen bankaların müşterilere sağladığı hizmet kalitesinin etki seviyesini belirlenmesini,müşterilerin hizmet kalitesini değerlendirmesi ile hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti tanımı ile ilgili kavramların ortaya çıkarılmasını amaçlanmaktadır.Araştırmada veri araçların biraraya getirirken araştırma sorularının değerlendirilmesi için anket ve hipotezlerin test edilmesi yoluna gidilmiştir.Araştırma verisinin analiz edilmesinde SPSS program kullanılarak ortalama testi, standart sapma, normallik sınaması, T-testi ve ANOVA testleri uygulanmıştır.Araştırma sonucu banka hizmetlerinin kalitesinin müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir etkisinin olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe research aims are to determine the level of impact that service's quality provided by banks to its customers, where banks aims to develop the quality of their services and work to satisfy its clientele, as well as identify concepts related to the quality of service and identification of customer satisfaction by the customers evaluation to the services quality. As collection of data tools, aquestionnairesis applied to evaluated research questions and hypotheses testing. Current data of research was analyzed by performed Normality test, T-test and ANOVA test, and testing by mean, standard deviation in SPSS software. The results of research study showed that there is positive impact of services quality in achieving the satisfaction of their customers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleDifferences in the perceived service quality of the bank with regard to the demographic characteristics of the customers: A case study on Libyan bank of commerce and development
dc.title.alternativeMüşterilerin demografik özelliklerine bağlı olarak algılanan banka hizmet kalitesindeki farklılıklar: Libya ticaret ve kalkınma bankası üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-27
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmLibya
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmDevelopment banks
dc.subject.ytmCommercial banks
dc.subject.ytmCommercial banking
dc.identifier.yokid10183544
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492247
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess