Örgütsel değişimde liderin rolü; Karabük Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişim ve dönüşümün gerçekleştirilmesinde, değişimin yönetilmesinde, liderin önemi genel olarak kabul edilen bir gerçektir. Ancak bu işi gerçekleştirmesi beklenen liderlerin değişim karşısındaki tutumlarının anlaşılması, değişim sürecini başarıyla yönetmede her liderin aynı seviyede olamayacağının görülmesini sağlar. Liderlerin bu süreçte sahip olması gereken birçok özellik bulunmaktadır. Şüphesiz bu özelliklerin içinde en önemlilerinden bir tanesi de, liderin kendisinin değişime açık olmasıdır. Liderlik uygulamalarının değişime açıklık seviyelerinin ve değişim karşısında genel tutumlarının bilinmesi, örgütlere, değişim düşündükleri birim ve süreçlerin yönetimini hangi tip ve özellikteki liderlere teslim etmeleri hususunda yardımcı olabilir. Buradaki seçim önemlidir; çünkü değişimi yönetecek kişilerin doğru seçilmemesi değişimin süreç içerisinde sapmasına veya hiç başlamadan bitmesine neden olabilmektedir.Bu noktadan hareketle hazırlanan çalışmada, Karabük Üniversitesi'nde görev yapan akademik ve idari personelin liderlik uygulamaları algıları ile algıladıkları örgütsel değişim arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 204 kişiye Liderlik Uygulamaları Ölçeği ve Algılanan Örgütsel Değişim Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; liderlik uygulamalarından model olma, paylaşılan vizyon oluşturma, risk alma, tanıma ve takdir etme ve takım çalışmasına odaklanma ile örgütsel değişim arasında aynı yönlü ilişkiler tespit edilmiştir. Bununla birlikte katılımcıların medeni durumuna göre algılanan örgütsel değişimin paylaşılan vizyon oluşturma ve tanıma-takdir etme boyutlarının farklılaştığı belirlenmiştir. Bu değişkenler için fark evli katılımcıların lehinedir. Bununla birlikte katılımcıların yaşına göre farklılaşan tek değişken algılanan örgütsel değişim olarak bulunmuştur. In the realization of change and transformation, in the management of change, the leader is a generally accepted reality. However, understanding the attitudes of the leaders who are expected to carry out this change will ensure that each leader can not be at the same level when successfully managing the change process. There are many features that leaders must have in this process. Of course, one of the most important of these features is that the leader himself is open to change. Knowledge of the level of change openness of leadership practices and their general attitudes towards change can help organizations to deliver the management of units and processes they are likely to change to what type and characteristics of leadership. The choice here is important; because the correct selection of people to manage change can cause the change to diverge in the process or to end without it.In this study, it was aimed to investigate the relationship between the perceptions of leadership practices and the organizational change they perceive the academic and administrative personnel working at Karabük University. For this purpose, Leadership Practices Scale and Perceived Organizational Change Scale were applied to 204 persons. According to the findings obtained from the research; the same directional relationships have been identified between leadership practices as a model, shared vision creation, risk taking, recognition and appreciation, and focus on team work and organizational change. However, it has been determined that organizational change perceived by the participants' marital status differs in the shared vision formation and recognition-appreciation dimensions. The difference for these variables is in favor of married participants. However, the only variable that varies according to the age of the participants was perceived organizational change.
Collections