İşletmelerde kurumsal itibar algısının yönetimi: Safranbolu Devlet Hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmeye bağlı olarak gelişen yoğun rekabet ortamı, özel sektördeki işletmeler gibi kamusal alanda faaliyet gösteren devlet kurumlarını da birçok alanda etkin bir biçimde çaba göstermeye teşvik etmekte ve yeni yönetim yaklaşımlarını benimsemelerine neden olmaktadır. Bu yaklaşımlardan biri olan itibar, rekabet avantajı ve finansal performans kaynağı olarak kullanılabilecek önemli bir varlık olarak görülmektedir. Bu kapsamında Karabük ili Safranbolu İlçesinde faaliyet gösteren Safranbolu Devlet Hastanesinin itibarını belirlemek amacıyla bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda hastanede ayakta tedavi gören hastalar üzerinde yüz yüze anket tekniği uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, hastaların, doktorların ve sağlık personelinin hastaya olan ilgisinden, hastanenin hizmet hızından memnun oldukları görülmüştür. Hastanenin hastaların beklentilerini karşıladığı, ildeki diğer hastanelerden daha kaliteli hizmet sunduğu, hastane yönetimine yapılan dilek, şikâyet ve önerilerin iletiminde sorun yaşanmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmada hastaların, hastanenin güvenliğinden, ileri teknoloji kullanımının verdiği güvenden ve hastanede hizmetlerin kesintisiz olarak sunulmasından memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. The intensely competitive environment that develops due to globalization encourages government agencies operating in the public domain such as private sector enterprises to work effectively in many fields and causes them to adopt new management approaches. One of these approaches is seen as an important asset that can be used as a source of competitive advantage and financial performance. Within the scope of this obligation, an area study was carried out in order to determine the reputation of Safranbolu State Hospital operating in Karabük province Safranbolu District. In this context, face-to-face questionnaires were administered to outpatients in the hospital and the obtained data were analyzed. As a result of the analyzes, it was seen that patients, doctors and health personnel were satisfied with the patient, and the patients were satisfied with the service speed. It has emerged that the hospital has met expectations of the patients, provided better quality of services than the other hospitals on the way, had no problems in transmitting the wishes, complaints and recommendations made to the hospital administration. In the study, the patients were satisfied with the safety of the hospital, the safety of the use of advanced technology, and the pleasure of providing uninterrupted services at the hospital.
Collections