Efl students` perceptions of the flipped classroom in terms of learner autonomy, language skills, technological attitudes and motivation at secondary level
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllardaki teknolojik gelişmeler eğitimde pek çok yeniliğe yol açmıştır. Geleneksel sınıf ve öğretmen ve öğrenci rolleri değişmektedir. Araştırmalar İngilizce öğrenmede önemli öğrenci kazanımları için öğrenci merkezli öğretimi önermektedir. Öğrenme sürecinde öğretmen ders anlatıcıdan çok öğrenmeyi kolaylaştırıcı olmalı, öğrenci ise öğrenmede daha etkin bir rol almalıdır. Ters-yüz eğitim öğrenci merkezli öğrenme ile teknolojiyi bir araya getiren yenilikçi bir eğitim yöntemidir. Geleneksel konu anlatımı-ödev döngüsünü tersine çevirmektedir. Öğrenciler evde ders videoarı izleyip sınıfta grup etkinlikleri yaparlar. Ters-yüz sınıf yöntemini pek çok öğretmen kullanmakta ve öğrenmeye olumlu etkisi olduğunu bildirmektedir.Bu çalışmanın amacı bağımsız öğrenme, dil becerilerinin gelişimi, motivasyon ve teknolojik yaklaşımlar açısından orta öğretim öğrencilerinin ters-yüz eğitime yönelik algılarını incelemektir. Çalışma Karabük Mehmet Vergili Fen Lisesi'nde 113 öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Anket ve mülakat yöntemleriyle toplanan veriler analiz edilmiştir. Sonuçlar genel olarak öğrencilerin İngilizce öğrenmede ters-yüz eğitime bakışının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğrenciler ters-yüz sınıfta bağımsız öğrenici olabildiklerini ve dil becerilerinin geliştiğini belirtmişlerdir. Ayrıca sınıf içi etkinlikleri motive edici bulmuş ve İngilizce öğrenmede teknolojinin kullanımına olumlu yaklaşımları olduğunu ifade etmişlerdir. Ters-yüz eğitimin öğrenici özerkliğini ve motivasyonunu arttırdığı ve dil becerilerini ve teknolojiye yaklaşımlarını olumlu yönde desteklediği sonucuna varılabilir. Bu çalışma Türkiye'deki yabancı dil eğitimi için önemli sonuçlar içermektedir. Bulgular ters-yüz sınıf yönteminin öğrencilerin öğrenmesini ve memnuniyetini arttıran etkili yöntemler sunduğunu göstermektedir. Recent advances in technology have given rise to a number of innovations in education. The conventional classroom and the traditional roles of teachers and students are changing. Research justifies a learner-centered approach in English Language Teaching (ELT) for significant learner gains. The teacher acts as a facilitator rather than a lecturer and students assume an active role in the learning process. The flipped classroom is an innovative instructional strategy that combines learner-centered education with technology. It reverses the traditional lecture-homework cycle. Students watch video lectures at home and then engage in group based problem solving tasks in class. Many teachers have been flipping their classes and reporting positive impacts on student learning. The purpose of this study is to investigate EFL students' perceptions of the flipped classroom in terms of learner autonomy, development of language skills, motivation and technological attitudes at secondary level. The study was conducted with 113 students at Mehmet Vergili Science High School in Karabük. The data collected through a questionnaire and interviews with students from different grade levels were analyzed. The results revealed that EFL students' perceptions of the flipped classroom at secondary level are generally positive. Students perceive themselves as autonomous learners in the flipped classroom and believe that it helped improve their language skills. Students also find the in-class activities motivating and express positive attitudes towards the use of technology to learn English. It can be concluded that the flipped classroom increases learner autonomy and motivation and promotes the development of language skills as well as positive technological attitudes. This study has important implications for English language education in Turkey. The findings illustrate that the flipped classroom can provide English teachers with effective means to enhance student learning and satisfaction.
Collections