Liderlik ve örgütsel başarı ilişkisi: 2007 yılında kurulan üniversitelerin karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılın insanlığa sunduğu en büyük imkânlardan birisi teknolojidir ve bu imkân sayesinde günümüzde sıradan insanlar bile eski çağlarda sadece pek az kişinin sahip olduğu kadar çok bilgiye oldukça kolay bir şekilde ulaşabilmektedir. Orta çağ ve öncesinde ön plana çıkan zanaatkârlık, sanayi devrimiyle önemini yitirmiş ve üretimi ön plana çıkarmıştır. Bilgi çağı olarak nitelendirilen 21. yüzyıl dünyasında ise, üretim teknikleri ve teknolojileri pek çok kişi ve kurum tarafından kolayca elde edebilir bir hâle dönüşmüştür. Hâl böyle olunca firmalar arasındaki farkı belirleyen unsur eskiden üretim ve uzmanlıkken, Bilgi çağında bu unsur markalaşma ve tasarım olmuştur. Bu markalar arasında Microsoft, Apple, IBM veya SONY gibi bazıları o kadar çok büyümüşlerdir ki, yıllık ciroları kimi ülkelerin Gayrisafi Milli Hasılasından bile daha fazladır. Bu şirketlerin başarılarının ardında yatan pek çok etken vardır ve tek tek detaylı bir biçimde ele alınması gerekir. Ancak hepsinin sahip olduğu özelliklerin arasında en öne çıkan ortak nokta, yöneticilerinin liderlik vasıflarının etkisiyle yönetsel başarıyı yakalayıp, şirketlerini kendi pazarlarının lokomotifleri haline getirmiş olmalarıdır. Dolayısıyla bu çalışmada, 2007 yılında kurulan üniversitelerin kuruluş aşamasındaki şartları ve sonraki 8 yıllık süreç sonucunda kat ettikleri mesafenin belirlenerek, elde ettikleri başarılarda üniversite rektörlerinin liderlik davranışlarının yönetsel başarıya etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Kuruluş aşamasında üniversitelerin hepsinin sahip olduğu fiziki, teknolojik, akademik ve finansal şartlar ile sonraki 8 yıllık süreçte liderleri olan rektörlerinin yönetiminde gösterdikleri performans ve kat ettikleri mesafe sonucunda sahip oldukları şartlar ayrıntılı olarak incelenerek ve karşılaştırmalı analizi yapılarak bir performans analizi elde edilmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır ve literatür tarama tekniğiyle elde edilen nitel ve nicel bulgular karşılaştırmalı analiz tekniğiyle incelenerek sonuca varılmıştır. One of the greatest opportunities for humanity in the 21st century is technology, and nowadays even ordinary people can easily reach so much knowledge that only a few people were able to do it in ancient times. The craftmanship, which was essential before and during the Middle Ages, lost its significance with the industrial revolution and production became crucial. The 21st century is the information age and production techniques and technologies have become easily accessible for many people and organizations. Therefore, the factor that determined the difference between firms was the production and know-how, and yet it has become branding and design in the information age. Some of these brands, such as Microsoft, Apple, IBM, or SONY, have grown so much that their annual returns are even higher than some countries' Gross National Product. There are many factors behind the success of these companies and they need to be examined in detail. However, the most important common feature among all of them is that their managers have achieved success with the influence of their leadership qualities and have made their companies the pioneers of their industries. For this reason, the aim of the study was to investigate the effects of leadership behaviors on managerial success by examining the conditions of the universities which were established in 2007, the distance they have taken during the next 8 years and the effect of leadership behaviors of the rectors on this improvement. A performance analysis was obtained by comparing the physical, technological, academic and financial conditions of all the universities with the performance they showed during the next 8 years with the leadership of their rectors. The descriptive method was used in the study and qualitative and quantitative findings obtained by literature review were analyzed using comparative analysis technique to reach a conclusion.
Collections