Akademik personelin liderlik tarzı algısının örgütsel değişim ve yaratıcılık üzerine etkisi: Bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Akademik personelin liderlik tarzı algısının örgütsel değişim ve yaratıcılık üzerine etkisi: bir alan araştırması` başlıklı tezimizde 2006 yılı sonrasında Batı Karadeniz Bölgesinde kurulan Karabük Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi, Bartın Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi İİBF, İşletme Fakültesi ve Meslek Yüksekokulları bünyesinde yer alan iktisadi programlarda görev yapan akademik personelin liderlik tarzı algısının örgütsel değişim ve yaratıcılık üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın modelinde üç boyut bulunmaktadır bunlar; iş gördürücü, dönüştürücü ve serbest bırakıcı boyutları ile liderlik modeli, uygulama, engelleme ve değerlendirme boyutları ile değişim modeli ve örgütsel yaratıcılık boyutu ile yaratıcılık modeli. Model, anket uygulaması ile test edilmiş olup 4 üniversitede çalışan 146 akademisyen üzerinde uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre dönüştürücü liderliğin değerlendirme, uygulama ve engelleme boyutları, iş gördürücü liderliğin, değerlendirme, uygulama ve engelleme boyutları ve serbest bırakıcı liderliğin ise değerlendirme ve engelleme boyutları üzerinde anlamlı bir etki vardır. Ayrıca dönüştürücü, iş gördürücü ve serbest bırakıcı liderlik tarzlarının örgütsel yaratıcılık boyutu üzerinde anlamlı bir etki olduğu tespit edilmiştir. Demografik özellikler incelendiğinde, iş gördürücü ve dönüştürücü liderlik tarzlarına ilişkin yargıda cinsiyete göre anlamlı fark olduğu ortaya çıkmış olup iş gördürücü, dönüştürücü ve serbest bırakıcı liderlik tarzlarının yaşlara göre değerlendirildiğinde anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Unvan ele alındığı zaman ise serbest bırakıcı liderlik tarzında unvana göre anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. In our thesis, titled `The effect of the perception of leadership style of academic staff on organizational change and creativity: a field research`, the impact of perception of leadership style on organizational change and creativity of academic staff who worked in Karabük University, Kastamonu University, Bartın University and Sinop University; Faculty of Economics, Faculty of Business Administration and Vocational Schools, established after 2006 in Western Black sea region, was researched. There are three dimensions in the model of the research which are leadership model with its transformative, laissez faire and transactional dimensions; organizational model with its dimensions of implementation, inhibition and evaulation; and, creativity model with its dimension of organizational creativity. The model was analyzed by using a questionary, which was applied to 146 academic staff, in 4 universities. According to the statistics, transformative leadersip has a significant effect on implementation, inhibition and evaulation; transactional leadership has a significant effect on implementation, inhibition and evaulation; and, laissez faire leadership has a significant effect on implementation and evaulation. Also it was analyzed that there was a strong relationship between transformative, laissez faire, transactional leadership and organizational creativity.When demographic characteristics were examined, it was found that there was an important difference between sex and tranformative, laissez faire leadership styles and there was no significant difference between age and transformative, laissez faire, transactional leadership styles. The demografic characteristic position has an important difference only with laissez faire leadership.
Collections