An investigation of perceived professional needs of Turkish English language teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son 20 yıl boyunca, Milli Eğitim bünyesinde çalışan öğretmenlerin mesleki gelişimleri ve sürekli mesleki gelişim terimi teknoloji, bilim, eğitim gibi alanlardaki değişimlerle birlikte önem kazanmıştır. Bu nedenle öğretmenlerin öğrencilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için mesleki yeterliliklerini ve becerilerini aynı zamanda kişisel becerilerini geliştirmeleri beklenilmektedir. Mesleki gelişim süreci, meslektaşlarıyla görüş alışverişi, mesleki alanlarıyla alakalı kişisel okumaları gibi öğretmenlerinin bizzat kendileri yürütebileceği gibi resmi takvimle belirlenmiş seminer ve konferanslar yoluyla Milli Eğitim Bakanlığı da yürütebilmektedir. Hizmet içi eğitimlerin hazırlanmasında ve sürekli mesleki gelişim sağlanabilmesi için MEB'in bünyesinde çalışan öğretmenlerin mesleki ihtiyaçlarının belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada MEB bünyesindeki İngilizce öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma Türkiye'nin farklı şehirlerinde görev yapan İngilizce öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlerin yaklaşık yarısı 1 ve 6 yıl arsında tecrübeye sahiplerdir. Veriler 'İngilizce Öğretmenleri İhtiyaç Anketi' kullanılarak toplanmıştı ve IBM SPSS Statistics 22 veri analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları İngilizce öğretmenlerinin hangi mesleki alanlarda ihtiyaçlarının olduğu ve mesleki ihtiyaçlarında demografik bilgiler açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Sonuçlara göre en fazla ihtiyaç duyulan ilk üç mesleki ihtiyaç alanları sırasıyla 'rehberlik ve özel eğitim bilgisi', 'İngilizce öğretimi alan bilgisi', ve 'öğretmenlik meslek bilgisi'dir.Anahtar Kelimeler; öğretmen mesleki gelişimi, öğretmen yeterliliği, İngilizce öğretmeni etkililiği, İngilizce öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları Throughout the last two decades, in-service teacher professional development and the term of 'continuing professional development (CPD)' gain importance with shifts in several fields such as technology, science, education. Therefore, teachers are expected to improve their professional competence and skills and personal skills in order to meet learners' needs and expectations. The professional development process is carried out by both teachers in an informal way such as sharing experience with colleagues, reading about personal professional development and the Ministry of National Education in a formal way such as conference, seminars. The needs of in-service teachers are important to enhance training or development programs for teachers.This study aims to investigate the professional needs of in-service English language teachers. The study was conducted with 163 in-service EFL teachers from different parts of Turkey. Approximately half of participants have between 1 and 6 years of experience. The data was collected through the instrument 'Questionnaire of the In-service English Language Teachers' Needs'. The data was analyzed with IBM SPSS Statistics 22. The results were discussed in regard to the questions what professional area EFL teachers have a need and whether there are any significant differences about professional needs in terms of demographic information or not. According to results, the first three of the most highly rated professional needs area are respectively 'counselling and special education knowledge', 'English language teaching knowledge', and 'professional teaching knowledge'. Keywords; teacher professional development, teacher competence, English language teacher effectiveness, professional needs of English language teachers
Collections