Sosyal medyanın bir destinasyon tanıtım aracı olarak kullanılması: İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Internet teknolojilerinin gelişmesi tüm sektörlerde olduğu gibi turizm endüstrisinin de sistemini ve işleyişini değiştirmiştir. Sosyal medyanın yaygınlaşması bu teknolojilerden tanıtım ve pazarlama amaçlı olarak yararlanılmasına imkan sağlamış; turistik ürün ve hizmetlerin, destinasyonun turistik değerlerinin, etkinliklerinin sosyal medya mecralarında tanıtılması hız kazanmıştır. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın taşra örgütlenmeleri olan ve 81 ilde faaliyet gösteren İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri de Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlarda paylaştıkları resim, bilgi, video gibi içeriklerle destinasyonlarının tanıtım ve pazarlamasına katkıda bulunmaktadırlar. Bu bağlamda; bu çalışma İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin destinasyonun tanıtım ve pazarlanması amacıyla yürüttükleri sosyal medya faaliyetleri üzerine odaklanmıştır. Bu amaçla 30 İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü üzerinde nitel bir araştırma yürütülmüş ve bu çalışmada araştırmadan elde edilen sonuçlar sunulmuştur. Sonuçlar, İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin özellikle destinasyonun tanıtılmasında ve geniş bir kitleye ulaşılmasında sosyal medyadan yararlandıklarını, ancak bu müdürlüklerde sistematik ve organize bir sosyal medya tanıtım ve pazarlama faaliyeti yürütülmediğini ortaya koymuştur. The development of the Internet technologies has changed the system and the operations of the tourism industry as in all sectors. The widespread use of social media has enabled these technologies to be used for marketing activities; promotion of tourism products and services, touristic resources and events of the destination in social media has accelerated. Provincial Directorates of Culture and Tourism, which are the provincial organizations of the Turkish Ministry of Culture and Tourism and operate in 81 provinces of Turkey, contribute to the promotion and marketing of their destinations by sharing pictures, information and videos on Facebook, Instagram and Twitter platforms. In this context; this study focused on the social media activities carried out by the Provincial Directorates of Culture and Tourism for the promotion and marketing of the destination. For this purpose, a qualitative research was conducted on 30 Provincial Directorates of Culture and Tourism and the results were presented in this study. The results showed that the Provincial Directorates of Culture and Tourism take the benefit of social media especially in terms of promotion of the destination and in order to reach a broad target group. However, it is obtained that no systematic and organized social media promotion and marketing activities were conducted by these Directorates.
Collections