Avrupa Birliği yönetişim ilkelerinden katılımcılık uygulamaları kapsamında sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin katılımcı liderlikleri hakkındaki görüşleri: Zonguldak merkez örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yönetişim, geleneksel kamu yönetimi anlayışının önemini yitirmeye başlamasıyla gündeme gelen kavramlardan biri olmuştur. Yönetişim anlayışında devlet, vatandaş katılımını sağlayarak karar vermektedir. Katılımcı bir yaklaşımla alınan kararlar daha isabetli olmaktadır. Kurumlarda ise bunu gerçekleştirecek olan üst yöneticilerdir. Bu noktada katılımcı liderlik kavramı ön plana çıkmaktadır. Okullarda lider olarak görülen kişiler ise müdürlerdir. Buradan hareketle, araştırmamızın problemini öğretmenlerin cinsiyetlerine, mezuniyetlerine ve mesleki deneyimlerine göre, okul müdürlerinin katılımcı liderlik özelliklerine yönelik düşünceleri arasında farklılığının olup olmadığını tespit etmek oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı ise, ilkokul öğretmenlerinin okul müdürlerinin katılımcı liderlikleri hakkında görüşlerini belirlemektir.Yapılan çalışma bize yönetişim ilkelerinden katılımcılığın ilkokullarda uygulanmasını sağlama konumunda olan okul müdürlerinin katılımcı liderliklerine dair sınıf öğretmenlerinin görüşleri hakkında bilgi verecektir. Bu amaçla Zonguldak Merkez'de sınıf öğretmenleriyle yüz yüze anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmamızın sonucunda, okul müdürlerinin katılımcı liderlik özelliklerine ilişkin algının kadın ve erkek öğretmenlerde birbirine yakın olduğu görülmüştür. Mezuniyet durumları ve mesleki deneyimleri itibariyle, öğretmenlerin, okul müdürlerinin katılımcı özelliklerine ilişkin düşünceleri arasında da anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Yönetişim, Yönetişim İlkeleri, Katılımcılık, Katılımcı Liderlik, Okul Müdürü. Governance has become one of the concepts that came into the agenda when the traditional public administration concept began to lose its importance. In the understanding of governance, the state make a decision by ensuring the participation of citizens. Decisions taken with a participatory approach are more accutare. At the intitutions, the top managers are those that will carry out this. At this point, the concept of participatory leadership comes into prominence. Those who are seen as leaders at schools are principals. From this point of view, the problem of our research is to determine whether there is a difference between the opinions of teachers about the participatory leadership characteristics of school principals according to their gender, graduation, and professional experience. The aim of the study is to determine the opinions of primary school teachers on the participatory leadership of school principals. The study will inform us about the views of school teachers on the participatory leadership of school principals, who are in a position to ensure the implementation of participation which is one of the priciples of governance in primary schools. For this purpose, a face to face questionnaire was applied to primary school teachers in Zon-guldak Center.As a result of our research, it was observed that the perception of the participant leadership characteristics of the school principals was close to each other in male and female teachers. In terms of graduation status and professional experience, there was no significant difference between the opinions of teachers about the participant characteristics of school principals.Keywords: Govarnance, Principles of Governance, Participation, Participatory Leadership, School Director.
Collections