Everyday life in cairo in the Fatimid Era
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cambridge Sosyoloji Sözlüğü'ne göre 17. yüzyılda İngilizcedeki günlük yaşam kavramı; günlük işlerin rutinleri, bireylerin davranışları gibi yaşam biçimlerini ve gündelik yaşamın giyim ve dekorasyon gibi kültürel unsurlarla bağlantısını ifade eder. Aynı şekilde bu kavram; toplumsal sınıflarına göre insanların kutsal günlerindeki gelenek görenekleri, yas günlerinde, sevinçlerinde ve bayramlarında tezahür eden adetlerini de ele alır.Günlük hayat kavramının tarihi, bilim adamları tarafından, önemi artan konular arasında farz edilmektedir. Nitekim bu kavram İslam toplumundaki bir dizi siyasi, içtimai, iktisadi ve kültürel olguları açığa çıkarmada katkıda bulunmakta, özellikle de doğuya yeni bir tarih getiren hatta genel anlamda Ortadoğu'ya yeni bir tarih getiren Fatımilerin hilafet başkenti olan Kahire'den bahsediyorsak, günlük yaşam tarihi bahsedilen bu olguları gün yüzüne çıkarmada katkı sağlamaktadır. Fatımi Devleti Tunus'un el-Mehdiyye kentini kendine başkent olarak benimsedikten sonra, devletin batı İslam coğrafyasında kurulmasını müteakiben yaklaşık yarım asır sonra devletin ilgisi çeşitli nedenlerle Mısır'a yönelmiştir. Fatımi Devleti'nin yaşamındaki bu tarihi dönüşüm ve Yakındoğu ve Arap yarımadasındaki politik yaşam, şüphesiz Mısır toplumu üzerinde büyük bir etkisi olan bir dizi sonuç doğurmuştur. Mısır'da özellikle de başkent Kahire'de bu duruma ilişkin olarak belirgin göstergeler var olmuştur The concept of daily life in English in the seventeenth century, according to The Cambridge Institute of Sociology, refers to life styles such as daily routines and the behavior of individuals, as well as the connection of everyday life to cultural elements such as clothing and decoration. The concept of daily life also usually addresses people in the holy days, days of mourning, joy and feasts, according to their social strata.The history of everyday life is one of the topics of increasing interest by scholars. It contributes to the discovery of a wide range of political, social, economic and cultural phenomena in the Islamic society, especially if this is the city of Cairo, the capital of the Fatimid Caliphate. New to the East in particular and to the Mediterranean world in general. After the Fatimid state was taken from the city of Mahdia in Tunisia as its capital, it shifted its attention to a number of reasons to Egypt about half a century after the establishment of their state in the Islamic Maghreb. This historic transformation in the life of the Fatimid state, the political life in the Near East and the Arabian Peninsula, has produced a series of results that undoubtedly had a great impact on Egyptian society, which had clear indications of the lives of people in Egypt, especially in the capital Cairo.
Collections