Trablusgarp (Libya)`da 1884-1943 yılları arası eğitim sistemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın önemi, Libya/Trablusgarp vilayetindeki eğitim sistemi konusuna ve resmi eğitim temelinin atılmasına, resmi eğitim okullarının inşa edilmesine ve 1884-1943 yılları arasında bu eğitimin yayılması ile meydana gelen temel gelişmelere ışık tutmasıdır. Bu araştırmanında tarihi verilere göre bilgileri ve belgeleri toplamak, soyut tarihi gerçeklere ulaşmak için araştırmaya ve mantıksal bir analizi yapmaya dayalı bir metot takip edilmiştir. Bu araştırma ve incelemede Osmanlı Dönemi ve özellikle `Osmanlı Tanzimat Dönemi`nden sonra Trablusgarp vilayetindeki eğitimin, devlet eğitim temelinin atılması ve eğitim teknik okulların inşa edilmesi, bu okulların açılmasına teşvik edilmesi ve tüm vilayetteki kamuoyu ve halkın kabul edebileceği şekilde devam edilmesi, kanun ve resmi yönetmeliklerle okunması gibi temel ve önemli değişikliklerden geçtiği sonucuna değinildi. The importance of this research is that it sheds light on the education system in Libya/Tripoli province and on the development of the formal education base and the construction of official education schools and the development of this education between 1884-1943. According to historical data, it was followed by an analysis method based on collecting information and documents, searching for abstract historical facts and doing a logical analysis. After this research and examination, in the Ottoman period after the Ottoman Tanzimat Period, the education in the province of Tripoli, the foundation of the state education and the construction of educational technical schools, I have concluded that these schools are undergoing fundamental and important changes, such as encouraging the opening of schools and continuing to work in a way that public and indigenous people in the entire province can accept, and read by law and official regulations.
Collections