Katılım bankası çalışanlarının iş stresi ve iş tatmini algılarının X veya Y kuşağı özellikleri üzerindeki etkisi: İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında işletmeler teknolojinin gelişmesine rağmen emek sermayesine tam olarak çözüm bulabilmiş değillerdir. İşletmeler arasında artan rekabet nedeni ile artık işletmeler minimum maliyet ile maksimum fayda elde etmeye çalışmaktadırlar.Araştırmalar içerisinde iş stresi ve iş tatmini kavramları işletmelerin karlılığını etkileyen durum olarak ortaya çıkmıştır. Buna bağlı olarak iş stresi ve iş tatmini kavramları oldukça önemli hale gelmiştir. Araştırma konusunun içerisinde yer alan X (1960-1980) ve Y (1981-2000) kuşakları farklı dönemlerde doğmalarına bağlı olarak farklı istek ve ihtiyaçları da beraberinde getirmektedir. Buna bağlı olarak farklı kuşakları bir arada barındıran işletmeler, iş gücünü devamlı hale getirerek maliyet düşürme ve verimliliği pozitif yönde etkileyecek kararlar almalıdır. Bu kararlar alınırken kuşakların istek ve ihtiyaçları göz ardı edilmemelidir.Bu çalışmada katılım bankası çalışanlarının iş stresi ve iş tatmini algılarının X ve Y kuşağı özellikleri üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Bu amaçla öncelikle iş stresi ve iş tatmini daha sonra X ve Y kuşağı kavramları açıklanmaktadır. Uygulama bölümünde ise, İstanbul ilinde faaliyet gösteren katılım bankası çalışanlarına iş stresi, iş tatmini, X ve Y kuşağı ölçeklerini içeren anket formu dağıtılmıştır. Elde edilen anket verilerine yüzdelik analiz, lojistik regresyon, açıklayıcı faktör analizi testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak katılım bankası çalışanlarının iş stresi ve iş tatmini algılarının alt boyutlarında X veya Y kuşağının özellikleri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İş stresi, İş tatmini, X kuşağı ve Y Kuşağı In today's world, despite the development of technology, businesses have not been able to find a complete solution to the labor capital. Due to the increasing competition between enterprises, enterprises are now trying to get maximum benefit with minimum cost.In the researches, the concepts of job stress and job satisfaction have emerged as the situation affecting the profitability of the enterprises. Accordingly, the concepts of job stress and job satisfaction have become very important. X (1960-1980) and Y (1981-2000) generations in the research subject bring different desires and needs depending on their being born in different periods. Consequently, enterprises that accommodate different generations should make decisions that will positively affect cost reduction and productivity by making the workforce continuous. The desires and needs of the generations should not be ignored in making these decisions.The aim of this study is to investigate the effects of job stress and job satisfaction perceptions of participation bank employees on X and Y characteristics. For this purpose, firstly, stress and job satisfaction, then X and Y generation concepts are explained. In the application section, a questionnaire including job stress, job satisfaction, X and Y generation scales was distributed to the participation bank employees in Istanbul. Percentage analysis, logistic regression, explanatory factor analysis tests were applied to the survey data. As a result, it has been found out that there is a significant effect on the characteristics of generation X or Y in sub-dimensions of perception of job stress and job satisfaction of participation bank employees.Keywords: Work Stress, Job Satisfaction, X Generation And Y Generation
Collections