Hâlid B. Zeyd`in hayatı ve hadis rivayetindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dinimizin ana kaynağı Kur'an'ı Kerim'dir. Kur'an'ı Kerim'den sonraki asıl kaynak ise Peygamber efendimizin (SAV) sünnetidir. Nitekim Peygamber efendimiz Kur'an'ın hayat bulmuş şeklidir. Dinini sağlam temeller üzerine kurmak isteyen bir kişi de mutlaka Peygamberimiz (SAV) ile alakalı bilgilere ulaşmak isteyecektir. Bu noktada sahabe efendilerimizin önemi çok büyüktür. Bu çalışmada da sahabe efendilerimizden biri olan Ebû Eyyûb el-Ensârî'nin hayatına kısaca değinilerek, rivayetlerinin incelemesi yapılmıştır. Ebû Eyyûb el-Ensârî'nin hayatı genel hatlarıyla incelenmiştir. Şahsiyetiyle alakalı önem arz etttiği düşünülen, hadis incelemedeki titizliği, fıkhı konularda insanlara örnekliği, gördüğü hatalara hemen müdahale etmesi ve Peygamberimize (SAV) yakın olma arzusu konu başlıklarına yer verilmiştir.Ebû Eyyub el-Ensârî'nin peygamberimize (SAV) en yakın olan sahabelerden biri olduğu göz önüne alındığında, ondan gelen rivayetlerin önemi daha da artmaktadır. Rivayetlerinin incelemesi yapılırken, ilk olarak rivayetler konularına ayrılmıştır. Konularına ayrılan rivayetler tek tek incelenmiş, sahih, zayıf ya da hasen olduğu belirtilmiştir. Toplamda 87 rivayet incelenmiştir. Bunların 61'inin sahih, 9'unun hasen, 17'sinin ise zayıf olduğu belirlenmiştir. Zayıf olan rivayetlerin genellikle az sayıda rivayeti bulunan konularda olduğu görülmüştür. Ebû Eyyûb el-Ensârî'den rivayet edilen hadislerdeki ravilerin incelenmesi sonucunda elde edilen bulgular son kısımda tablo halinde sunulmuştur. Tabloda raviler en başta Ebû Eyyûb el-Ensârî olmak üzere isimlerine göre alfabetik sırayla listelenmiştir. Son olarak ravilerin ölüm tarihlerinden tespit edilebilenler tabloya eklenmiştir. The main source of our religion is the Holy Quran. The main source after the Qur'an is the Sunnah of our Prophet (saws). Besides, our Prophet (saws) is the embodyment of Qur'an. A person who wants to establish his religion on solid foundations will surely want to access information about our Prophet (saws). At this point, the importance of his Companions is significant. In this study, the life of Abu Ayyub al-Ansari, one of his Companions, and his narrations were briefly examined.The life of Abu Eyyub al-Ansarî is examined in general terms. The topics that are thought to be of importance in relation to his personality, his meticulousness in the study of the hadith, his exemplary issues in islamic jurisprudence, his immediate intervention in the mistakes he sees, and his desire to be close to our Prophet (saas) are included.Considering that Abu Eyyub al-Ansarî is one of the closest Companions to our Prophet (saws), the narrations coming from him increase in importance. While examining, the narrations were split into subjects. The narrations allocated to their subjects are examined one by one, and it is stated whether they were ṣaḥīḥ, da'if or ḥasan. According to the distribution of narratives, it was determined that the subjects of prayer, food and drinks and hygiene gained weight. A total of 87 narrations were examined. Of these 61 were found to be ṣaḥīḥ, 9 of them ḥasan and 17 of them were da'if. It is seen that the da'if narratives are generally in subjects with few narrations.The examined narratives are presented in the table in the last section. The narrators are listed in alphabetical order, starting with Abu Ayyub al-Ansari. Those whose dates of death can be determined are recorded in the table.
Collections