Grup odaklı sosyal hizmet müdahalesinin devlet korumasındaki ergenlerin problem çözme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yetiştirme Yurtları korunma ihtiyacı içinde olan çocukların, gelişimlerine uygun, sağlıklı bir ortamda barınmalarını sağlamak, sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla oluşturulmuş kuruluşlardır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesinde sosyal hizmetin mikro, mezzo, makro müdahaleleri önemlidir. Literatürde ergenlerle çalışmada mezzo müdahalelerin mikro müdahalelere göre daha etkili olduğu belirtilmektedir. Bu araştırmanın amacı, İstanbul'daki bir erkek yetiştirme yurdunda kalan koruma ve bakım altındaki 14-17 yaş arası ergenlerin problem çözme becerilerinin arttırılması ve güçlendirilmeleri konusunda gruplarla sosyal hizmet uygulamasının etkililiğini belirlemektir. Grup odaklı sosyal hizmet uygulamasının amacı ve oturumlar araştırma amacına göre düzenlenmiştir. Çalışma grup sürecine katılan 11 üye ile 5 hafta boyunca haftada iki oturum ile gerçekleştirilmiştir. Problem çözme becerilerindeki değişime Problem Çözme Envanteri'nden aldıkları ön test ve son test sonuçları üzerinden bakılmıştır. Grup sürecinde üyelerin problem çözme becerilerinin ve kendini ifade etme becerilerinin arttığı, önemli paylaşımlarla birbirlerine destek oldukları ve grup sürecinden yararlandıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ergenlik,Yetiştirme Yurdu, Grup Odaklı Sosyal Hizmet Müdahalesi. Orphanages are established for children who are in need of protection in accordance with the development of, providing them shelter in a healthy environment, organizations are created to meet social and psychological needs. to realize the objective of social services, these micro, mezzo, and macro intervention is important. In working with adolescents in the literature relative to micro interventions mezzo intervention it is said to be more effective.The purpose of this research, the protection of a male remaining in orphanages in Istanbul and improve problem-solving skills under the care of adolescents aged 14-17 and to determine the effectiveness of social service to the group about to be strengthened. The purpose of the focus group sessions were organized by the social work practice and research purposes. in the working group process was conducted in two sessions with 11 members participating in for 5 weeks. Problem solving skills to the changes in the pre-test and post-test were analyzed through the results obtained from their inventory. Members of the group process skills and problem solving skills to increase their self-expression have been shown to benefit from the group processes and they support each other by sharing important.Key words: Adolescence, Orphanage, Social group work.
Collections