Show simple item record

dc.contributor.advisorÖveçoğlu, Mustafa Lutfi
dc.contributor.advisorS.Türkmen, Halit
dc.contributor.authorKavrar, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T08:13:37Z
dc.date.available2021-05-08T08:13:37Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/644520
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı karbon fiber kompozit malzeme ile üretilmiş bir helikopter kuyruk konisinin mekanik ve kimyasal özelliklerini incelemektir. Kompozit malzemenin havacılık sektöründe sıklıkla tercih edilmesinin en önemli sebebi mukavemet/ağırlık oranının yüksek olmasıdır.Havacılık ve uzay teknolojisinde yapılan yenilikler, araştırma geliştirme programlan, tüm dikkatleri, yüksek dayanımlı, hafif ve kolayca denetlenip isteni¬len yönde ayarlanabilen mekanik özelliklere sahip, tak¬viyeli plastik malzemeler üzerinde yoğunlaştırılmıştır. Hafiflik, güçlülük, uçuş menzilinin ve yük kapasi¬tesinin artması, hizmet süresinin uzun olması korozyon direnci, bakım onarım imkânı ve uygulamaya konulacak teknik yenilikler bakımından kompozit malzemeler, askerî ve sivil uçaklarda giderek artan oran¬larda kanat, gövde, yatay/dikey dengeleyiciler, helikopter pervane ve milleri ve diğer bölümlerde yay¬gın olarak kullanım alanına girmişlerdir.Bu çalışmada bir insansız hava aracı için tasarlanan kuyruk konisi polimer matrisli kompozit malzemeden üretilmiştir. Karbon fiberle güçlendirilmiş epoksi matrisli kompozit malzeme kuyruk konisi üretimi için kullanılmıştır. Ayrıca çift yönlü karbon fiber arasına bal peteği kullanılmıştır.
dc.description.abstractThis thesis presents manufacturing an unmanned helicopter composite tail boom and associated with mechanical tests. The tail boom effectively couples two masses together; the main rotor and the tail rotor. These each constitute both static and dynamic forces. Because it is long to obtain the enough distance between the tail rotor and the main rotor, the materials used for manufacturing the tail boom needs to be a lightweight material. A hand lay-up technique is used for the manufacturing of the tail booms. Primarily, two different conical shells were produced with hand lay-up technique. One was produced with 3-ply carbon fiber. To increase the resistance of the shell to torsion, it was strengthened by stiffeners. The other one was produced using honeycomb as core material and carbon/epoxy face sheets. The tail boom was also modeled by using ANSYS finite element software and static analyses were achieved. In test results, bending and torsional-bending features of manufacturing with honeycomb between 2-ply carbon fiber were better than manufacturing with 3-ply carbon fiber with stiffeners. Therefore, an unmanned helicopter tail boom was manufactured with honeycomb between carbon fiber. Totally, four plies carbon fiber and carbon fiber was used for unmanned helicopter tail cone.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMetalurji Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMetallurgical Engineeringen_US
dc.titleFabrication and characterization of a helicopter composite tail cone
dc.title.alternativeBir helikopter kompozit kuyruk konisi üretimi ve karakterizasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMetalurji ve Malzeme Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMaterial production
dc.subject.ytmBending
dc.identifier.yokid442810
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323844
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineMalzeme Bilimi ve Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess