Okul öncesi dönem çocuklarının öz düzenleme becerileri ile anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul öncesi dönem çocukların öz düzenleme becerileri ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın İl'inde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi anaokulları ve ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden beş-altı yaş grubu çocuklar oluşturmuştur. Çalışma grubunu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 79 kız 76 erkek olmak üzere toplam 155 çocuk ve bu çocukların anne-babaları oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında çocukların öz düzenleme becerilerinin belirlenmesinde bireysel olarak uygulanan `Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği`, anne-baba tutumlarının belirlenmesinde `Aile Tutum Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Puan türlerinin normallik testleri sonucunda normal dağılım göstermedikleri için iki gruplu karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, üç ve daha fazla gruplu karşılaştırmalarda ise Bonferroni düzeltmeli Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye Spearman's sıra sayıları korelasyonu kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi olarak 0,05 kullanılmıştır. Sonuç olarak; Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği dikkat/ dürtü kontrolü ve olumlu duygu alt boyutları puanı ile Aile Tutum Envanteri alt boyutları ve toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Çalışma grubundaki okul öncesi kız çocukların özellikle dikkat/ dürtü alt boyutunun daha gelişmiş olduğu, çocukların bu alt boyutta yüksek düzeyde öz düzenleme becerileri gösterdikleri görülmüştür. Çalışma grubundaki anne-babaların, çocuklarıyla özdeşim kurma davranışlarının en yüksek düzeyde olduğu ve bunu sosyal hareketlilik, demokratik tutum ve uyma davranışının izlediği belirlenmiştir. Anne-babaların çocuk yetiştirme tutumlarının mesleklerinden etkilendiği, çalışmayan anne-babaların memurlara oranla daha yüksek bir uyumlu sosyal hareketlilik özelliğine sahip olduğu belirlenmiştir. İnvestigate The Relation Between Self Regulation Skills Of Pre-School Students And Their Relations With Their ParentsIn this research, the aim is to investigate the relation between self regulation skills of pre-school students and their relations with their parents. The universe and subjects of the study is comprised of pre-school students, aged 5-6, which were enrolled in pre-schools of public elementary schools and private pre-schools that are affiliated to the Ministry of National Education in the province Bartin in the school year 2015-2016. The subjects of this study consist of 155 children, 79 girls and 76 boys, and their parents.In order to determine the self regulation skills of the children the `Pre-school Self Regulation Scale` has been applied to the children individually, and to determine the attitudes of the parents the `Family Attitude Inventory` has been used to collect the data. For the analysis of the data the SPSS 20 package has been used. Since there has been no distribution of normality encountered in the test of normality, the Mann-Whitney U test has been used in the two group comparisons, and for the comparison of three groups the corrected Bonferroni Kruskall-Wallis H test has been applied. For the correlation between the variables, the Spearman's rank correlation coefficient has been used. The significance level has been determined as 0,05. As a conclusion, no significant correlation has been detected between the attention/impulse control and positive feeling scores, which are sub-dimensions of self regulation skills, and the sub-dimensions and total score's of family attitudes inventory. It can be obviously seen that especially the attention and impulse sub dimensions of the pre-school girl students in the experimental group have been more developed and that these children show high self-regulation skills in this sub dimension. It was determined that the parents of the study group had the highest attitudes to identify with their children, followed by social mobility, democratic attitudes and compliance behaviors. Parents whose parenting attitudes are influenced by their profession and those who are not working have a higher cohesive social mobility than civil servants.
Collections