Show simple item record

dc.contributor.advisorKurnaz Adıbatmaz, Fatma Betül
dc.contributor.authorYildirim, Rukiye
dc.date.accessioned2021-05-08T08:12:08Z
dc.date.available2021-05-08T08:12:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/644093
dc.description.abstractBu çalışmada, okul öncesi dönem çocuklara uygulanan bilişsel gelişimle ilgili farklı soru türlerinin, psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 4-6 yaş çocuklar oluşturmuştur. Çalışmada, araştırmacı tarafından Bilişsel Gelişim Testi geliştirilmiş, ön denemesi gerçekleştirilerek geçerliğine ve güvenilirliğine ilişkin kanıtlar sunulmuştur.Araştırmanın sonuçlarına göre, sözlü yanıtlı ve çoktan seçmeli maddelerin uygulanmasından elde edilen betimsel istatistikler incelendiğinde, ortalamaların, standart sapmaların, ortalama güçlüklerin ve ortanca değerlerinin çok yakın sonuçlar verdiği belirlenmiştir. İki testten elde edilen puanlar arasındaki korelasyonun pozitif, orta düzeyde ve manidar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sözlü yanıtlı maddelerin çocuklar için daha güç, çoktan seçmeli maddelerin ise daha çok orta güçlükte olduğu belirlenmiştir. Sözlü yanıtlı ve çoktan seçme gerektiren maddelerde ayırıcılık gücü indeksleri incelendiğinde, sözlü yanıtlı maddelerin ayırıcılıklarının çoktan seçmeli maddelere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sözlü yanıtlı ve çoktan seçmeli maddelere ilişkin alt ve üst grupları arasındaki farklar incelenmiş, her iki testte de alt ve üst grup arasındaki puanların manidar düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Kız ve erkek çocukların sözlü yanıt gerektiren ve çoktan seçmeli maddelerde yanıtlama davranışları arasında manidar bir fark olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Çoktan seçmeli maddelerden elde edilen iç tutarlılık katsayısı (KR-20) sözlü yanıtlı maddelere göre daha düşük çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to evaluate the different types of questions related to cognitive development applied to preschool children and their psychometric characteristics. The sample of the study constituted 4-6 years of children. In this study, the researcher developed a cognitive development test and presented evidence of validity and reliability by pre-trial.According to the results of the study, the descriptive statistics obtained from the application of verbal responses and multiple choice items were examined, the mean, standard deviations, mean difficulties and median values were very close to the results were determined. The correlation between the scores obtained from the two tests was positive, moderate and meaningful. It was determined that verbal response was more difficult for children and multiple choice was more moderate. It was concluded that the discriminative power indices of verbal responses and the discriminative power indices of verbal responses were higher than those of multiple choice. The differences between the upper and lower groups of verbal responses and multiple choice items were examined, and both tests concluded that the scores between the lower and upper groups were significantly different. It was found that there was no significant difference between boys and girls ' verbal responses and multiple-choice responses. The internal consistency coefficient (kr-20) obtained from multiple choice materials was lower than verbal responses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklara uygulanan bilişsel gelişimle ilgili farklı soru türlerinin psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of psychometric characteristics of different types of questions related to cognitive development applied to preschool children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-19
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmCognition
dc.subject.ytmCognitive development
dc.subject.ytmPsychometrics
dc.subject.ytmPsychometric characteristics
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmBehavior
dc.identifier.yokid10184306
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid496999
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess