Okul öncesi dönem çocukları için duygu düzenleme becerilerine yönelik hazırlanan aile katılımlı eğitim programının etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan duygu düzenleme becerilerine yönelik aile katılımlı eğitim programının, çocukların duygu düzenleme becerileri üzerindeki etkililiğini incelemektir. Araştırmaya anaokuluna devam eden 4-5 yaş grubu iki sınıftan toplam 40 çocuk ve anneleri katılmıştır. Çalışmaya katılan 20 çocuk ve annesi deney grubunu, diğer 20 çocuk ve annesi de kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırma ön test- son test kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır. Araştırmada verileri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Deney grubuna haftada üç oturum olmak üzere 12 haftada toplam 36 oturum duygu düzenleme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim programı uygulanmıştır. Uygulanan programa paralel olarak velilere çeşitli çalışmalar yaptırılmıştır. Eğitim programı uygulaması başlamadan çocukların duygu düzenleme becerilerini değerlendirmeleri için deney ve kontrol grubundaki çocukların annelerine ön testler uygulanmış, deney grubunun eğitim programı tamamlandıktan hemen sonra da deney ve kontrol grubundaki annelere son test uygulamaları yapılmıştır. Sonuçta, deney ve kontrol grubunun duygu düzenleme becerilerine ilişkin ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olmadığı (p>0,05), ancak son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olduğu (p<0,05) görülmüştür. Eğitim sonrası deney grubu duygu düzenleme becerileri puan erişilerinin kontrol grubundan anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Son test uygulamasından dört hafta sonra, deney grubuna uygulanan kalıcılık testi sonrasında, deney grubunun duygu düzenleme becerilerine ilişkin son test ve kalıcılık testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olmadığı (p>0,05) görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Duygu Düzenleme, Okul Öncesi, Eğitim Programı The aim of this study is to analyze the effect of parental involvement training programme, which is aimed to emotion regulation skills for pre-school children, on the impact of childrens' emotion regulation skills. This study included aged 4 to 5 years 40 pre-school children and their mothers. That are divided into two groups 20 is for experiment group and 20 is for control group. This was an experimental study including pre test- pro test control group. For this survey it is used personal information form and emotion regularization skills scale for collecting data. It is performed an training programme for developing the skills of childrens' emotions regulation, 3 sessions in a week and 36 sessions in 12 weeks on the children of experiment group. Parallel to the program, various studies were conducted on parents. For the purpose of children's emotion regulation skills, it is performed the pre test on mothers of children in the experiment and control group.After the education programme is completed, it is performed the post-test on mothers of children in the experiment and control group. As a result, there is no significant difference was found between the pre test average scores of experimental and control groups students about their emotion regularization skills (p>0,05), but there is a significant difference was found between the post test average scores of experimental and control groups students (p<0,05). After the training when it is investigated average scores of emotion regularization skills, it is observed that there is a significant difference. Four weeks after the post test done, after the permanence test performed on experiment group, it is observed that there is no significant difference (p>0,05) between the average score of permanence test and the post-test on the experiment groups emotion regularization skills.Key Words: Emotion Regulation, Preschool, Training Programme
Collections