Öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık etkinliklerindeki yeterlik algıları ile çocukların yazma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarındaki yeterlilik algıları ile çocuklarda yazmaya hazırlık becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Çalışma grubunu, Karabük İl merkezinde ve Safranbolu ilçesinde bulunan anaokulları ve anasınıflarına devam eden 5-6 yaşında 200 çocuk ve bu çocukların öğretmenleri (n=20) oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında `Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarına İlişkin Yeterlilik Algılarının Belirlenmesi Ölçeği` ve `Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazmaya Hazırlık Becerilerini Değerlendirme Kontrol Listesi` kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-Testi, sorular ve sonuçlar arasında ilişkilerin belirlenmesinde Pearson Korelasyon Katsayısı, değişkenlerin arasındaki ilişkinin büyüklüğünü ölçebilmek için Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Öğretmen ölçeğinde, normal dağılımın görülmemesi nedeniyle anlamlılığının test edilebilmesi için Mann Whitney U-Testi, kullanılan ölçek ile kontrol listesi arasında ilişkinin belirlenmesinde Spearman Korelasyon Analizi yapılmıştır. Araştırmada çocukların cinsiyet değişkenlerine göre, kalemi ve kâğıdı uygun bir şekilde tutmada ve çizgi çalışmalarında anlamlı farklılığın ortaya çıktığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin okuma ve yazmaya hazırlık çalışmalarına ait yeterlilik algılarında, öğretmenlerin çalışma süreleri ve çocukların yaşı arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (p>0.05). Ayrıca öğretmen ölçeği ve çocukların için uygulanan kontrol listesi verileri arasında anlamlı farklılığa rastlanmamıştır (p>0,05). Öğretmenlerin çalıştığı okul türü ve mezun oldukları okul türü arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir (p<0,05).Anahtar Kelimeler: 5-6 Yaş Çocukları, Okul Öncesi Öğretmeni, OkumaYazmaya Hazırlık Çalışmaları, Yazmaya Hazırlık Becerileri In the study, the general purpose is to determine the relationship between teachers' competence perceptions in literacy preparation studies and the skills to prepare for writing in children. The study group of the study is located in Karabük province and Safranbolu district, in kindergartens and in primary schools and education programs, 200 of 5-6 year-olds and 20 teachers in the age group and 10 students in the class of the teacher. The data collection tools in the study were used for the teachers to determine the için Scale of Perceived Perceptions of Teachers' Readiness for Reading and Writing Alg and öğretmen Checklist of Writing Skills of Preschool Children m. In order to support children's reading and writing skills, the checklist was applied to the children by the researcher. In order to measure the relationship between the t test, the questions and the results and the relationship between the Pearson Correlation Coefficient and the variables, Multiple Regression Analysis was used. In the teacher scale, Mann Whitney U test was applied to test the significance of the normal distribution. In addition, Spearman Correlation Analysis was performed to determine the relationship between the scale used and the checklist. In the study, it was determined that there was a significant difference in keeping the item and paper appropriately according to gender variables and in line studies. It was concluded that there was no significant difference between the working hours of teachers and the age groups of the children they were educated in their perceptions of qualification of pre-school teachers' reading and writing preparation studies (p> 0.05). In addition, there was no significant difference in the Spearman Correlation (p> 0.05). However, there was an adequate level of difference between the types of schools in which the teachers worked and the types of schools they graduated from (p <0.05).Key Words: 5-6 Years Old Children, Preschool Teacher, Reading-WritingPreparation Works, Writing Preparation Skills
Collections