Okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerileri ile mizaç özellikleri ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul öncesi dönemde çocukların duygu düzenleme becerileri ile mizaç ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırma, 2016-2017 yılında Adana il Milli Eğitimi'ne bağlı anasınıfları ve anaokullarında yürütülmüştür. Araştırmaya 4-6 yaş arası çocukların anne-babaları ve öğretmenleri katılmıştır. Araştırmaya katılan toplam kişi sayısı 400'dür. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `ÇKMÖ`, `ETÖ`, `DDÖ` ve `Demografik Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; duygu düzenleme ve ebeveyn tutumları arasında ilişki incelendiğinde duygu düzenleme ve sadece demokratik ebeveyn tutumu arasında pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bulunan bu ilişkiye göre çocukların duygu düzenleme becerileri arttıkça demokratik ebeveyn tutumları da artmaktadır.DDÖ'nün değişkenlik/olumsuzluk alt boyutu ile ÇKMÖ'nün tepkisellik alt boyutu arasında pozitif, ÇKMÖ'nün sebatkarlık alt boyutu ile negatif yönlü ilişki olduğu görülmüştür. Sebatkarlık ve tepkisellik mizaç özelliğinin DDÖ'nün değişkenlik/olumsuzluk boyutu ile arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar çocukların duygu düzenleme becerilerinde ebeveyn tutumlarının ve çocuğun mizacının önemini gösterebilir.Anahtar Sözcükler: Duygu Düzenleme, Ebeveyn Tutumları, Mizaç, Okul Öncesi Dönem In this study, it was aimed to investigate the relationship between emotion regulation skills and temperament and parental attitudes of preschool children.The study was conducted by relational screening method.The research will be carried out in 2016-2017 in kindergartens of Adana Province National Education.Parents and teachers of children aged 4-6 participated in the study.The total number of people participating in the study is 400.As a data collection tool;`Short Temperament Scale for Children` `Parental Attitude Scale`, `Emotion Regulation Scale` and `Demographic Information Form` were used.As a result of the research; When the relationship between emotion regulation and parental attitudes were examined, it was found that there was a positive relationship between emotion regulation and only democratic parental attitudes.According to this relationship, democratic parental attitudes are increasing as children's emotion regulation skills increase.It was observed that there was a negative relationship between the variability / negativity sub-dimension of regressive ability and reactive temperament characteristic with positive, steadfast temperament feature.It was determined that the feature of regressive and reactive temperament was a significant predictor of variability and negativity.These results can show the importance of parental attitudes and child's temperament in emotion regulation skills of children.Keywords: Emotion Regulation, Parental Attitudes, Temperament, Pre-school Period,
Collections