Lisans çocuk gelişimi ve eğitimi programına devam eden öğrencilerin dereceli puanlama anahtarı (rubrik) geliştirme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Çocuk Gelişimi Bölümü lisans programına devam eden öğrencilerin dereceli puanlama yönergesi hazırlama becerilerindeki gelişimi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılı Karabük Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde eğitim gören 49 deney, 47 kontrol grubunda olmak üzere toplam 96 Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencisi oluşturmaktadır.Bu araştırma deneme modelli bir çalışmadır. Araştırmada bilişsel gelişim alanından beş, dil gelişim alanından beş kazanım seçilerek öğrencilerden bu kazanımlara uygun dereceli puanlama yönergesi geliştirmeleri istenmiş ve öğrencilerin dereceli puanlama yönergesi hazırlama konusundaki gelişimleri izlenmiştir. Ayrıca uygulama (müdahale) gerçekleştirilmeden önce deney ve kontrol grubuna dereceli puanlama yönergeleriyle ilgili ön test ve son test uygulanmış; böylece müdahalenin deney grubu üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Deney grubu ile beş haftalık bir uygulama yapılmıştır. Uygulama öncesi deney grubu öğrencilerine dereceli puanlama anahtarı konusunda bilgilendirme yapılmış, dereceli puanlama anahtarı örnekleri gösterilmiş, uygulama sırasında nelere dikkat etmeleri gerektiği anlatılmıştır. Uygulamaların sonunda öğrencilere performanslarıyla ilgili dönüt verilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan öz değerlendirme formu ile öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeleri sağlanmıştır.Uygulama sonunda öğrencilerin dereceli puanlama yönergesi geliştirme konusunda ustalık kazandıkları belirlenmiştir. Deney grubunun ön test ve son test puanları son test lehine manidar düzeyde farklılaşmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubunun son test puanları deney grubu lehine manidar düzeyde farklılaşmıştır. Kendi çalışmalarına verdikleri puanlar ile araştırmacının aynı çalışmaya verdiği puanlar karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin değerlendirmeleri ile araştırmacının değerlendirmesi arasında manidar düzeyde bir ilişki bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk gelişimi, dereceli puanlama yönergesi, otantik değerlendirme. The aim of this study is to examine the development of graded scoring key preparation skills after the studies that prepared for the students attending the undergraduate Child Development and Education program. The study group of the research is consisted of 96 students from Karabuk University Institute of Health Sciences in 2018-2019 academic years. The students are divided in two group; 49 students as experimental group and 47 students as control group.This research is a experimantal. In the research, five improvements from cognitive development area and five from language development area were selected and students were asked to develop a graded directive according to these gains and the students' progress in preparing graded directive was observed. In addition, the pre-test and post-test related to graded scoring instructions were applied to the experimental and control groups before the application (intervention) was performed. As a result, the effect of the intervention on the experimental group was defined. A five-week treatment was completed with the experimental group. Before the application, the students of the experimental group were informed about the graded scoring key, examples of graded scoring key were shown and what they had to pay attention during the application was explained. At the end of the practices, students were given feedback on their performance. The self-assessment form prepared by the researcher enabled students to evaluate their own studies.At the end of the practice, it was determined that the students gained mastery in developing graded instruction. The pre-test and post-test scores of the experimental group differed significantly in favor of the post-test. In addition, the post-test scores of the experimental and control groups differed significantly in favor of the experimental group. The scores they gave to their studies were compared with those given by the researcher for the same study. There was no significant relationship between the students' evaluations and the researcher's evaluations.Keywords: Rubric, Child Development and Education, Authentic Rating.
Collections