Uyku eğitim programının bebeklerin uyku alışkanlıkları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, uyku eğitim programının bebeklerin uyku alışkanlıkları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmaya 6-8 aylık hamile 20 anne ve doğumlarından sonra 20 bebek katılmıştır. Çalışmaya katılan 10 bebek ve annesi deney grubunu, 10 bebek ve annesi de kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada eşleştirilmiş son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Verileri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve Genişletilmiş BISQ Bebek Kısa Uyku Anketi kullanılmıştır. Deney grubuna 5 oturum uyku eğitim programı uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki bebeklerin 6. aylarında Genişletilmiş BISQ Bebek Kısa Uyku Anketi ile son test uygulamaları yapılmıştır. Sonuçta, uyku eğitim programı bebeklerin uyuduğu yer, uyuduğu yatak, uyku pozisyonu, yatma zamanı rutini sıklığı, yatma zamanı rutinine başlama saati, yatağa koyulma saati, uykuya dalmadaki zorlanma sıklığında, gece uyanma sayısı, gece uyanma sıklığı, gece uyanık kalma süresi, gece uyanmadan geçirilen en uzun uyku süresi, gece toplam uyku süresi, gündüz uyku/ kestirme sayısında, toplam uyku süresinde, gece uyku kalitesinde, yatma zamanı rutinleri ve uyku sürecine ilişkin değerlendirmelerde etkili olduğu; bebeklerin uykuya dalma şekli, uykuya dalma süresi, gece uyanmalarında anne uygulamaları, gündüz toplam uyku süresi, yatma zamanındaki zorluk derecinde etkili olmadığı görülmüştür.Anahtar sözcükler: Uyku alışkanlıkları, eğitim programı, bebeklik dönemi The objective of this study is to examine the effect of sleep training program on sleep habits of infants. 6-8 months pregnant 20 mothers and 20 babies after their births attended to this study. 10 infants and their mothers composed experiment group; 10 infants and their mothers composed control group. Matched Final Test control Group was used as experimental model in the study. Personal Information Form and Expanded BISQ Baby Short term Sleeping Questionnaire was used to collect data. Experiment Group was applied Sleeping Training Program including 5 sittings. The infants included in Experiment and Control Group was applied Expanded BISQ Baby Short term Sleeping Questionnaire and Final Test Application at their 6th month old. Consequently, it was seen that the infants included in sleep training program fell a sleep and it was affective at assessments on the sleeping place of the infants, their beds, sleeping position, the frequency of bedtime routine, the time to start the bedtime routine, the time of laying down, the frequency of difficulty in falling asleep, the number of waking up at night, the frequency of waking up at night, staying awake at night, the longest sleeping time without waking up at night, total sleep time at night, number of daytime sleep / napping, total sleep time, night sleep quality, bedtime routines and the evaluation of sleep process. However, it wasn't affective at assessments on the way of falling asleep, duration of falling asleep, mothers' applications at night awakening, total daytime sleep time, and difficulty in bedtime.Key Words: Sleep Habits, training program, babyhood
Collections