Pedestrian crosswalks-integration with pedestrian sites
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Ulaşım sistemlerindeki gelişim ve değişimler hızlı ulaşım olanaklarım sağlarken mevcut kent dokusuna eklemlenme sürecinde uyumsuzluklara neden olmuş, bununla birlikte, hem yaya hem de araçların ihtiyaçlarım eşit düzeyde dikkate almak yoluyla mevcut kentsel dokuya uyarlanmasını zorunlu kılmıştır. Ne var ki, şehirlerin dolaşım sistemlerini tasarlamada ülkeler gelişmişlik düzeylerine- sosyo ekonomik yapı ve politik sistem- göre farklı yaklaşımlar göstermişlerdir. Gelişmiş ülkelerde yayalar gözardı edilmemekte, araçlar kadar dikkate alınmaktadır. Bunun tersine gelişmekte olan ülkelerde, şehirlerin dolaşım sistemi tasarlanırken, yayalar araçlardan daha az dikkate alınmakta, sonuç olarak, yayaların ihtiyaçları güvenlik, rahatlık, uygunluk, estetik ve devamlılık bakımlarından ihmal edilmektedir. Özellikle engelliler bu ihmalden daha fazla etkilenmektedirler. Bu çalışmanın amacı yaya mekanlarının bağlantılarını sağlayan herkes için güvenli yaya geçişlerinin tasarım ilkelerini ülke koşullan içinde optimum düzeyde geliştirmek ve bu ilkeleri Adana kenti için ortaya koyan bir tasarım projesi ile sınamaktır. Çalışmada kullanılan yöntem teorik, analitik, ve pragmatik olmak üzere üç adımdan oluşmaktadır. Teorik adım geniş bir literatür araştırmasını gerektirmektedir, ve analitik adım yaya geçişleri olarak seçilmiş problem alanlarının analiz edilmesini içerir. Son olarak, pragmatik adım D-400 karayolunun Adana kent geçişi üzerinde yaya geçişleri için problem çözücü bir sistem önermektedir. Bunun için yaya ve araç yoğunluğunun en fazla olduğu Türkkuşu kavşağı tasarım için seçilmiştir. ABSTRACT Developments and changes in transportation systems caused disharmony in urban patterns in general while they have resulted in rapid access opportunities, because both pedestrian and vehicle needs have equally been imposed on existing of urban patterns. Different countries have different approaches for designing the circulation system in the cities depending on their socio-economic structures and political systems. In the developed countries pedestrians are not neglected, on the contrary, they are considered as much as vehicles. Opposed to this, in the developing countries, the pedestrian needs are ignored with respect to security, comfort, convenience, aesthetic, and continuity aspects. Particularly, the disabled are effected heavily from this ignorance. The aim of this study is to develop an optimisation of design criteria for safe pedestrian crossings that link pedestrian areas; and to test these criteria though made a design projects on Adana. The methodology used in the study consists of three steps: Theoretical, analytical, and pragmatical. Theoretical step consists of literature survey, analytical step includes analysis of the selected problem areas as pedestrian crossing, and finally pragmatic step proposes a way of problem system for the pedestrian crossings on D-400 National road in Adana. In this respect, Türkkuşu Junction was selected which has the high volume both vehicle and pedestrian for design.
Collections