Mevcut betonarme bir okul binasının performansının doğrusal olmayan yöntemlerle karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, İstanbul' da bulunan dört katlı mevcut bir okul binası DBYBHY 2007'de sözü edilen doğrusal olmayan analiz yöntemlerinden Artımsal Eşdeğer Deprem Yükü ve Zaman Tanım Alanında Doğrusal Olmayan Analiz Yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Zaman Tanım Alanında yapılan analizlerde kullanılan kayıtlar zaman tanım alanında ve frekans tanım alanında ölçekleme metotları kullanılarak iki farklı şekilde belirlenmiş ve elde edilen sonuçlar birbiriyle ve artımsal eşdeğer deprem yükü yöntemiyle bulunan sonuçlarla karşılaştırılmıştır. In this study, an existing four-story school building in Istanbul is evaluated using Pushover and Nonlinear Time History Analyses in DBYBHY 2007. For Nonlinear Time History Analysis, selected earthquake records are scaled using two different scaling methods, which are scaling in time domain and frequency domain. Results obtained from pushover analysis and time history analyses are compared.
Collections