An Analytical approach to the concept of `topography` in architecture
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Tarih boyunca, insan ve doğanın birlikteliği, insanoğlunun değişen doğa düşüncesi dolayısıyla farklılaşan karşılıklı ilişkilerini ortaya çıkarmıştır. İnsanoğlunun doğa tasarısındaki sürekli değişim, onun doğaya karşı olan tavrının ve dolayısıyla yapıtlarınında topografya ile kurduğu ilişkinin de değişimine neden olur. Dolayısıyla, bu çalışma kapsamında, doğa düşüncesi, insan yapımı ve doğal çevre arasındaki ilişkiyi sorgulamak amacıyla, değişen anlamlan ortaya çıkartılarak incelenmiştir. Dünyaya tutunma bir başka deyişle varlığını sürdürebilme güdüsü ile insanoğlu daima doğal çevre ile bir şekilde ideal bir ilişki kurma arayışında olmuştur. Topografya bu fiziksel çevre bağlamında en önemli kavram olarak karşımıza çıkar. Bu yüzden, topografya kavramı tezin ana problemi olarak ele alınmıştır. İnsanoğlu, çevresindeki topoğrafik oluşumları bazen derin ve özel ilişkiler kurabileceği kutsal yerler, bazende kendinden daha değersiz salt fiziksel görüntüler olarak algılamıştır ki, bu gibi farklılaşmalar da onun topografya fikrinin doğa düşüncesine paralel olarak değişim gösterdiğini ortaya koyar. Herşeyin otantikliği ve doğallığıyla sorgulanabileceği bugünün dünyasında ise, yine yapay içeriği dolayısıyla geleneksel anlamından uzak olan bir topografya kavramı karşımıza çıkar. Bu çalışma ile, çağdaş mimarideki bu topografya anlayışının, neden sonuç ilişkisi içerisinde ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Dolayısıyla, bu çalışma kapsamında, doğa düşüncesindeki farklılaşmalar ve bu farklılaşmaların insan yapımı çevreye yansımaları araştırılmıştır. Bunun yanısıra, topografya kavramının anlamındaki değişimler, bu değişimlerin sebebleri ve tüm bunların topografyanın mimaride ele alınışına olan etkisinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Sonuçlar analitik bir metodla doğrulanmaya çalışılmıştır. ABSTRACT The symbiosis of man and nature reveals their diverging interrelations, which are based on man's shifting idea of nature throughout history. These alterations in man's conception of nature have changed his attitudes towards it, thus his creations in relation with topography. Hence, within the scope of the study, the idea of nature, exploring its shifted meanings, is analyzed in order to contemplate the relationship between manmade and natural environment. Being guided by the urge to anchor to the world, man has always been in search of establishing somehow ideal relationship between manmade and natural environment within which topography remains as the most prominent concept in the context of physical surrounding. Therefore, the concept of topography is handled as the main concern of the thesis. By means of treating topographical formations whether as sacred places or as physical aspect of the world with which to create intimate relationship or as mere subordinate elements, man testifies that topography has had differing impression on his mind in accord with his idea of nature. In today's world where everything may be questioned about its authenticity or its state of being natural, the concept of topography in contemporary architecture, which has also an artificial sense and very different understanding than its precedent conception, is aimed to be explored while revealing its roots. Consequently, in the context of the study, besides the investigation of the changes in the conception of nature and its reflections on manmade environment, the concept of topography is examined in order to disclose the changes in its meaning that direct the way man deals with it. The consequences are aimed to be justified through an analytical method. Keywords: nature, topography, ground, folding, continuity IV
Collections