Perception of space through representation media: A comparison between 2D representation techniques and 3D virtual environments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Plan, kesit, görünüş gibi iki boyutlu çizim teknikleri yüzyıllardır mimarlık mesleğinin ortak ve temel temsil dili olarak kullanılagelmiştir. Son yirmi yıldır ise, bu tekniklere ek olarak, bilgisayar tabanlı temsil yöntemleri ve üç boyutlu sanal ortamlar da temsil aracı olarak mimarlık dünyasına girmiştir. Bilgisayar destekli bu çağdaş temsil araçlarının mekanın algılanmasına olan etkileri birçok araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışmalarda genel olarak bilgisayar destekli temsil ve sunum yöntemlerinin geleneksel yöntemler üzerinde büyük bir üstünlüğü olduğu düşünülmektedir, ancak bu üstünlük gerçekten bu kadar bariz bir şekilde var mıdır, ya da her durumda geçerli midir diye tartışılması ve üzerinde düşünülmesi gerekir. Bu tezin temel amacı; iki boyutlu geleneksel temsil yöntemleri ve üç boyutlu bilgisayar destekli temsil tekniklerinin mekanın algılanması bağlamında karşılaştırılarak, avantajlı oldukları ve eksik kaldıkları yönleri ortaya koymaktır. Bu amaca paralel olarak tez, ayrıca mimari temsil ortamının değişmesine bağlı olarak mekanın algılanmasında meydana gelen farklılaşmaları da inceler. Bu amaçları gerçekleştirmek için bu tez, karşılaştırmalı bir yöntem izler; ve bu yöntemin en önemli noktasını da karşılaştırmalı alan çalışması oluşturur. Bu alan çalışması, iki boyutlu geleneksel temsil yöntemleri ile üç boyutlu bilgisayar destekli yöntemlerini mimarlık 1. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan anketler yardımıyla, mekanın algılanması bağlamında karşılaştırmaya çalışır. Bu alan çalışmasının sonucu olarak da, anketlerin değerlendirilmesi yapılıp, geleneksel ve bilgisayar destekli yöntemlerin avantaj ve eksiklikleri ortaya koyulmuştur. Tezin Türkçe Adı: Sunum Tekniklerinde Mekan Algısı: İki Boyutlu Çizimler ve Üç Boyutlu Bilgisayar Ortamı Arasında Bir Karşılaştırma ABSTRACT For centuries, 2D drawing techniques such as plans, sections and elevations have been the main communication media for the profession of architecture. Addition to these techniques, for two decades, computer based representation techniques and 3D virtual environments (VE) have also entered to the profession of architecture. Effects of these computer based techniques on perception of space have always been interrogated by several researches. Although these researches generally regarded these computerized techniques as better and proper than conventional techniques, in some cases conventional techniques can be more effective to depict architectural space. Main aim of this thesis is to compare and evaluate the positive effects and shortcomings of 3D virtual environments and 2D conventional representation techniques in the context of perception of architectural space. Parallel to this objective, the thesis also aims to show the differentiation in perception of space with the change of representation media. To show these differences, a comparative method is used. As the main step of the application of this method, an experimental case study and survey has been constituted for comparing 2D conventional techniques and 3D computer based techniques. In this survey, 38 first year students from Izmir Institute of technology have taken place as test subject. According to the results of this comparative case study, contributions and shortcomings of 2D conventional representation techniques and 3D computer based techniques on improving the capability of architects on perception of the space have been determined.
Collections