Designing for experience: Example experience design projects on workspace
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ba arılı deneyimler tesadüfi olarak olu mazlar önceden ispatlanmı bir takımprensiplere dayanırlar. Tez bu prensiplerin bazılarını incelemekte ve ardındançalı ma mekanı alanında üç a amalı bir uygulama çalı masına odaklanmaktadır.Veri toplama a amasında çalı ma mekanı aktiviteleri gözlenerek ilgili deneyimverileri toplanmı tır. Bu a ama foto raflama, formal olmayan mülakatlar, alannotları ve etnografik gözlem gibi veri toplama yöntemleriyle gerçekle tirilmi tir.Veri modelleme a amasında, deneyim verilerinin modellenmesi için örüntü dilitabanlı bir model kullanılmı tır. Bu veri modeli, tasarımcıların deneyim verilerinikolaylıkla biraraya getirmesini, dokümente etmesini, anlamasını ve payla masınısa layan bir bilgi mimarisidir. Bu bilgi mimarisi, tezin tasarım a amasında, herbirtasarım fikrinin geli tirilmesinde bir yol haritası niteli inde kullanılmı tır.Bilgi mimarisi aynı zamanda örüntüler arasında ve örüntülerden tasarımfikirlerine ili kiler tanımlanmasına olanak vermektedir. Bu esnek yapı, tasarımcıyadeneyim senaryolarını tasarım fikirleriyle birlikte görselle tirmesine ve yüksekseviyede anlamlandırmasına olanak sa lamaktadır. Bilgi mimarisindeki deneyimörüntülerinin örüntü dilinden gelen özel bir biçimleri vardır. Bu biçime göre, her birdeneyim örüntüsü yeni fikirlerle ili kilendirilmeyi, hatırlamayı ve payla ımıkolayla tıran kısa pattern ismi, pattern esasını anlatan kısa bir paragraf ve konuyudetaylandıran di er bölümlerden olu maktadır. Tasarım a amasının sonunda dadeneyim örüntüleri ile ili kili olan üç farklı ürün tasarlanmı tır. The great experiences can be deliberate and are based upon principles thathave been proven. This thesis study explored the most important of these principlesbefore the practical study. After that, the study focused on making a practical studyon the workspace domain in three main phases.In the data collecting phase, experience data was collected for a workspacedomain by observing workspace activities. Used methods were photographing,informal interviews, field notes and ethnographic observation.In the data modeling phase, a data model were constructed. Pattern languagewas used as a base for re-modeling the experience data. The data model is simply aframework that allows the designer to document, collect, communicate andunderstand all design related information quickly and easily. During the designphase, this framework became the design guideline and was used as a roadmap forevery single design idea.Framework also gives the opportunity of defining relations from patterns topatterns and from design ideas to patterns. This flexible opportunity lets the designervisualize experience scenarios with design ideas in a higher level of understanding.Framework has a special data encapsulation format which is inherited from patternlanguage. According to that format, short pattern names, short essence paragraphsand other sections makes easier to remember, communicate and connect the patternswith new ideas. At the end of the design phase, three different products which areactively related with the experience patterns were designed.
Collections