The use and importance of emotional design in comtemporary design practice
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalı ması kapsamında, duygusal tasarım kavramı incelenmi tir.Ürünler, insanlarda duygular uyandırır. Duygular kullanıcıların ürünleride erlendirmesini, satın alma kararlarını ve ürün deneyimlerini önemli ölçüdeetkiledi i için bu çalı ma duyguların bir ürünün ba arısında temel öneme sahipoldu unu ifade etmektedir. Ayrıca duygular aracılı ıyla daha yüksek bir kullanıcımemnuniyeti, uzun ömürlü ürünler ve daha yüksek bir ürün performansı eldeedilebilece i iddia edilmi tir. Bu tür kazanımlar hayatı daha zengin kılacaktır.Duygusal tasarım kavramının anla ılabilmesi için tez çalı ması ürünlerininsanlarda ne ekilde duygular uyandırdı ını ara tırmı tır. Duygularla ilgiliara tırma geleneklerine do rudan dayanan iki tasarım projesi ayrıntılı olarakincelenmi tir. James gelene ine dayanan Learning to Talk with Your Body(Bedeninle Konu mayı Ö renmek) projesi ürünlerin önceden belirlenmi duygularıuyandıracak ekilde tasarlanabilece ini göstermi tir. drak gelene ine dayananEmotionally Intelligent Alarm Clock (Duygusal Zekaya Sahip Çalar Saat) projesi iseürünlerin kullanıcı duygularını anlayıp cevap verebilece ini ayrıca duygular yoluylakullanıcı deneyiminin iyile tirilebilece ini göstermi tir. Böylece hayatzenginle ecektir.Estetik, bir ürünün duygusal niteliklerini kapsayan en uygun terim olarakkabul edilmi tir. Yakın zamanda yapılan çalı malar, kullanıcıların estetik (çekici)ürünlerin daha iyi çalı tı ını dü ündü ünü göstermi tir. Çünkü kullanıcı be enisinehitap etmenin yanında estetik, ürünlere anlam kazandırarak kullanıcıda olumlu birmotivasyona yol açmaktadır. Böylece estetik i levin bir parçası olarak kabuledilmi tir. Form, malzeme ve rengin duyguları uyandırmadaki rolleri ara tırılmı tır.Kullanıcıların ürünlerle ve çevreleriyle olan duygusal deneyimlerinin ayrıntılıbir biçimde gözlemlenmesi temel bir gereklilik olarak göze çarpmaktadır. Kullanıcıyıtecrit edilmi ara tırmalardaki performansından ziyade çevresiyle ili kili, bütüncülbir yapı içerisinde gözlemlemek kullanıcı duygularını anlama konusunda daha iyisonuçlar verecektir. This thesis investigated emotional design concept. Products evoke emotions inpeople. This thesis suggests that emotions are at a basic importance for the success ofa product since they influence product evaluation, purchase decision and productexperience of users significantly. It is also claimed that, by the means of emotions, ahigher user satisfaction, product longevity and a better product performance can beachieved, which will result in an enriched life.To provide an insight to emotional design concept, thesis investigated howproducts evoke emotions in people. Two recent design projects based on the traditionsin emotion research were investigated in depth. Learning to Talk with Your Bodyproject that is based on Jamesian tradition revealed that products could be designedto elicit predefined emotional responses in users. Emotionally Intelligent Alarm Clockproject that is based on the cognitive tradition showed that it is possible to reach ahigher user experience-thus an enriched life-through emotions.Aesthetics was considered as the most appropriate term encompassing theemotional attributes of products. Recent studies showed that, besides being appealing,aesthetic (attractive) products are perceived to perform better. Aesthetics generates apositive motivation for the user by contributing to the meaningfulness of the product.Thus aesthetics was accepted as a part of function. Roles of form, material and colorin evoking emotions were investigated.Detailed observations about the emotional experiences of users with productsand environment are fundamental necessities. Observing a user in a holistic structure,within a framework of a relational environment instead of evaluating user?s isolatedperformances in isolated activities will give a better understanding of user emotions.
Collections