A historical analysis on the effects of experimental photography in industrial product advertising: Bauhaus School
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Weimar Cumhuriyeti'nde 1919 yılında kurulan Bauhaus Okulu'nda yapılandeneysel fotoğrafçılık araştırmaları sonucunda geliştirilen tekniklerin dönemin siyasalve ekonomik arka planı da göz önüne alınarak Üçüncü Reich'da yayımlanmışendüstriyel ürün tanıtım fotoğraflarına etkisi olup olmadığını tartışmaktadır. Bunedenle ilk olarak Weimar Cumhuriyeti'nde kurulan Bauhaus Okulu'nda geliştirilmişteknikler olan fotomontaj, fotoğraf ve tipografinin bir arada uygulanması, yeni görmebiçimleri ve hareketin görsel sunumunu geliştirmek için yapılan çalışmalardeğerlendirilip, sözü edilen teknik innovasyonların endüstriyel ürün tanıtımfotoğraflarındaki uygulamaları yorumlanmış; devamında ise 1933 yılında iktidara gelenNasyonel Soyalistlerce yeniden inşa edilen Third Reich'da yayımlanan endüstriyel ürüntanıtımlarında kapatılan Bauhaus Okululu fotoğrafçıları tarafından yaratılmış olan sözüedilen teknik innovasyonların uygulamalarının varlığı tartışılmıştır.Bu tezde, Üçüncü Reich'da Nasyonel Sosyalistlerce ekonominin, sanatın, kültürünbasının ve tanıtım sektörünün Nazileştirme çalışmaları sonucunda yeniden şekillenenyaşamın bir parçası olan endüstriyel ürün tanıtımlarında, Weimar Cumhuriyet'indekurulan Bauhaus'un kültürel bolşevist bir kurum olarak tanımlanıp kapatılmasınarağmen deneysel fotoğrafçılık araştırmaları sonucunda geliştirilen tekniklerinuygulandığı savunulmuştur. This thesis explores whether the techniques developed as results of the experimentalphotography researches conducted at the Bauhaus School, founded in 1919 in theWeimar Republic, were effective on the industrial product advertising photographspublished during the Third Reich by considering the political and economicbackground. Thus, first the applications of photomontage, use of photograph intypography and the studies conducted to develop new points of view and representationof movement were evaluated and the applications of the mentioned technicalinnovations in the industrial product advertising photographs were interpreted ;and yetcontinuing, the existence of the mentioned technical innovations created by thephotographers of Bauhaus School, in the industrial product advertisements publishedduring the Third Reich, which was reconstructed by the National Socialists, who cameto power in 1933, is discussed.Accordingly, it is claimed in this thesis that the techniques developed at BauhausSchool, founded in Weimar Republic as results of the experimental photographyresearches were applied in the industrial advertisements, which were parts of lifereshaped as a result of the efforts for nazification of economy, art, culture, and theadvertising sector by National Socialists during the Third Reich, despite the fact thatBauhaus was closed by being described as a bolschevic institution.
Collections