Spectroscopic determination of vegetable oil and biodiesel in petroleum diesel using multivariate calibration
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Petrol rezervlerinin sınırlı sayıda olması ve petrol yakıtlarının kirletici etkisinden dolayı son yıllarda alternatif yakıtların kullanımı büyük önem kazanmıştır. Dizel yakıtı en çok kullanılan petrol yakıtlarından biridir. Ancak yaydığı egzoz gazları insan sağlığı ve çevre açısından son derece zararlıdır. Bu nedenle bitkisel yağlar ve biyodizel olarak tanımlanan alkil esterleri çevre ile dost alternatif yakıtlar olarak kullanılmaktadırlar. Yüksek viskozitelerinden dolayı bitkisel yağların dizel araçlarında direk olarak kullanımı motorda bazı problemlere neden olabilmektedir. Bitkisel yağların belli miktarlarda dizel ile karıştırılması bu sorunu çözse de en etkili yöntem biyodizele dönüştürülmeleridir. Ancak biyodizel üretimi belli bir maliyet gerektirdiğinden ve zaman aldığından bitkisel yağlar biyodizele çevrilmeden direk olarak dizel içerisine katılabilmektedirler. Dizel yakıtı aynı zamanda yüksek fiyat farkı olan kerosen ile de karıştırılabilmektedir. Kerosen de bitkisel yağlar karıştırıldığında olduğu gibi motorda problemlere neden olmaktadir. Bu nedenle dizel içerisinde ihtiva eden yasal olmadan karıştırılmış maddelerin belirlenmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmada çeşitli moleküler spektroskopik yöntemler ile birlikte genetik çok değişkenli kalibrasyon metodu kullanılarak dizel içerisinde bulunan bitkisel yağ, kullanılmış kızartma yağı, biyodizel ve kerosen gibi maddelerin tayini yapılmıştır. Deney sonuçları çok değişkenli kalibrasyon metodunun spektroskopik yöntemlerle kullanıldığında dizel içerisine karıştırılmış olan maddeleri hızlı ve kolay bir şekilde tayin ettiğini göstermektedir. Due to the limited petroleum reserves and pollutant effect of petroleum fuels, the use of alternative fuels has became important in recent years. Diesel is one of the most used petroleum fuel, whose exhaust emissions composed of harmful particles, that pollutes the environment. In this sense, vegetable oils and their esters (biodiesel) are considered environmentally friendly fuels, which reduce hazardous impact of diesel emissions. However, using vegetable oils directly in diesel engines may cause some engine problems due to their high viscosity. The most commonly used way to reduce their viscosity is the converting into biodiesel. Because biodiesel production is expensive and time consuming, diesel may be illegally adulterated with vegetable oils before converting into biodiesel. Diesel may also adulterated with kerosene due to the large price differences. The main impact of this adulteration is increased emissions, which damage the environment. On the other hand, the addition of kerosene may also damage the engine. Because of these reasons, it is important to determine these adulterants illegally present in petroleum diesel. In this study, we have determined the adulteration of diesel with sunflower, canola oil, used frying oil, kerosene, and biodiesel by different molecular spectroscopic techniques combined to genetic inverse least squares (GILS). The results showed that the GILS method is suitable in the fast determination of diesel adulteration with vegetable oils, used frying oil, kerosene, and biodiesel when combined to NIR, FTIR-ATR, and molecular spectroscopic techniques.
Collections