Multimedia player implementation on embedded systems
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda sayısal ses ve görüntü içeriğinin sayısı belirgin bir sekilde yükseldi.Sıkıstırma ve saklama teknolojilerindeki ilerlemeler ve Internet bağlantı hızındakiiyilesmeler çoklu ortam içeriğinin yaygın bir sekilde kullanılmasına imkan tanıdı. Buortam içeriklerini çözebilen ve oynatabilen genis bir yelpazede cihazlar tanıtıldı. ?lkbasta sadece ses iletisim cihazı olarak tasarlanan tasınabilir telefonlar, kısıtlı sistemkaynaklarına rağmen, bugünlerde çesitli çokluortam içerkilerini oynatabilme yeteneğinesahip sekilde geliyorlar.Bugünlerde, büyük sunucular son derece hızlı bir sekilde artan ses ve görüntüiçeriğine sahiplik ediyorlar. Kullanıcılar, bu içerikleri cihazlarına tümüyle indirdiktensonra izlemek yerine daha içerik cihazlarına akarken seyretmek istiyorlar. Dolayısıyla,akan ortam oynatıcıları, çoklu ortam içeriklerini rahatsız edici kesilmeler olmadansunmak zorundalar.Bu tezde, ilk olarak akan ortam oynatıcı tasarlanmasında vegerçeklestirilmesinde karsılasılan zorluklar ve daha sonra da bu zorlukları asacakçözümler öneriliyor. Temel zorluklar su sekilde sıralanabilir; ses-görüntü eslemesi vesunucu-istemci eslemesini sağlamak, akan içeriğin türünün belirlenmesi, es zamanlıislerin yönetimi ve bellek yönetimi. Ses-görüntü eslemesi sorunu ses baz alınarakçözüldü. Sunucu-istemci eslemesi sorunu ıse akan ortam içeriğinin oynatılma hızını sesgörüntüeslemesi bozulmayacak sekilde ayarlayabilen bir çalma mekanizmasıtasarlanarak çözüldü. Önerilen tasarım, akan ortam oynatıcısının ortam türünü ayrı birortam türü tanıyıcı modüle ihtiyaç duymadan çok çabuk bir sekilde tanımasına daolanak veriyor. Ağırlıklı olarak es zamanlı islerden olusan önerilen tasarım Linuxüzerinde gerçeklestirilmis, bununla birlikte es zamanlı is kosturabilen henhangi birplatform için uygun ve böyle bir platformda gerçeklestirilebilir. There has been a surge in the number of digital audio and video content in recentyears. Advances in the compression and storage technologies and improvements in thespeed of internet connection have enabled widespread use of multimedia content. Awide variety of devices have been introduced to decode and play these media contents.Initially designed as a mere voice communication device, the mobile phones nowadayscome equipped with a variety of multimedia capabilities including media playersdespite their limited system resources.Nowadays, huge servers host dramatically increased audio and video contents.Users prefer to watch these contents while streaming rather than downloading themfirst. So, streaming media players are responsible to present multimedia contentswithout annoying interrupts.This thesis firstly introduces challenges in design and implementation of astreaming media player and then proposes solutions. Main challenges are keepingaudio-video synchronization and server-client synchronization and detecting streamtype, handling of multithreaded operations and buffer management. Audio-videosynchronization problem is solved by using audio as master stream. Server-clientsynchronization problem is solved by designing a playback mechanism that keepssynchronization with the server by tuning the playback rate of a streaming mediawithout losing lip-sync between audio and video. The proposed streaming player alsohas a feature of identifying the type of a media stream very rapidly without using adiscrete stream inspector module. The presented design is heavily multithreaded whichis implemented on Linux platform, moreover it is also convenient for andimplementable on any multithreaded platform.
Collections