Türkiye`de finans sektöründe e-iş ve alternatif dağıtım kanallarının gelişimi ve etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTeknoloji alanındaki değişimlerin etkilerinin en belirgin şekildehissedildiği sektörlerin başında finans sektörü gelmektedir. Özelliklebankaların teknolojik gelişmelere ayak uydurması, hizmet maliyetlerindedüşüş sağlamanın yanı sıra çok çeşitli ürünlerin müşteriye en hızlı ve etkinbiçimde ulaşmasını sağlayacaktır. Finansal ürün ve hizmetlerin gelenekselolmayan kanallardan müşterilere sunulduğu bu yeni dönemde, ATM'ler ilkve en yaygın kullanılan alternatif dağıtım kanalı olarak ortaya çıkmaktadır.Bunun dışında, internet bankacılığı, telefon bankacılığı, mobil bankacılığauzanan geniş bir yelpazede müşterilerin, şube dışında da finansal ürün vehizmetlere ulaşabilme imkanı sağlanmıştır.Özellikle bireysel bankacılık kavramının bireysel finansal hizmetlerolarak değişmesiyle, şubelerden çoklu dağıtım kanallara geçiş sürecindeönem kazanan alternatif dağıtım kanalları, maliyet, müşterininbilinçlenmesi, yeni rakipler, teknolojideki değişim gibi etkenlerin baskısıaltında kalan finans sektörünün kurtarıcısı olarak günümüze kadargelişimini sürdürmüştür.Düşük fiyat, erişebilir lokasyon, kişiye özel hizmet, zamanındahizmet, hız gibi etkenlerin tetiklediği müşteri dinamikleri, alternatif dağıtımkanalarının gelişimine büyük katkı sağlamıştır.Müşteri bağlılığının artırılması, şube performanslarının artırılması veyeni satış fırsatlarının yaratılabilmesi gibi sağladığı faydalarla AlternatifDağıtım Kanalları, teknolojideki gelişimlerden de güç kalarak önümüzdekidönemde de finans sektöründe birçok yeniliği beraberinde getirecektir.
Collections