Developing link capacity functions at urban arterials
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Link kapasite fonksiyonları, araçsal trafik akımının temel değişkenleri arasındaki ilişkilerdir. Ayrıca, link kapasite fonksiyonlarının geliştirilmesi süreci trafik mühendisliğinin çalışma konusu olmaktadır. Fakat bütün şehirlerdeki linklere özgü tek bir link kapasite fonksiyonundan bahsetmek çok zordur. Bu nedenle, bu tez çalışması, İzmir şehrinin içinden seçilmiş olan bölünmüş ve bölünmemiş linkler için link kapasite fonksiyonu geliştirmeyi amaçlar. Link kapasite fonksiyonlarının geliştirilmesi titizce bir çalışmayla temel olarak bir alan seçimi ve linklerin belirlenmesi, veri toplanması ve bu verilerin analizi sürecine dayanmaktadır. Özellikle araçsal trafik akımının değişkenlerinden olan akım oranı, kapasite, seyahat hızı ve süresi link kapasite fonksiyonlarını tarif etmektedir. Link kapasite fonksiyonlarının geliştirilmesi sürecinde, veri toplanmasının bitmesinden sonra veri manipülasyonu ve veri analizi matematiksel modeller oluşturulmasına olanak sağlar. Bu tez çalışmasının temel adımları dikkate alındığında, ilk olarak literatür araştırması yapılmış olup, problemin tarifi ve araştırma hedefi belirlenmiştir. İkinci sırada ise, bu çalışma için alan seçimi, link seçimi ve veri toplama aşaması tariflenmiştir. Daha sonraki adımlarda ise toplanan verinin manipülasyonu ve analizi yapılarak İzmir şehrinden seçilmiş link grupları için lineer ve lineer olmayan matematiksel modeller oluşturulmuştur. Bu modeller oluşturulurken V/C oranı & dummy değişken, BPR (Kamu Yolları Bürosu) ve Overgaard fonksiyonlarından yararlanılmıştır. Bu çalışma, model sonuçlarının kıyaslanması ve en uygun model denkleminin ifade edilmesiyle tamamlanmaktadır. Link capacity functions are the relationships among the main variables of the vehicular traffic flow at any links. Moreover, developing link capacity function is a task that is related to traffic engineering, yet it is too difficult to find a unique link capacity function belonging to all links in cities. Therefore, this thesis does aim to develop link capacity functions peculiar to the selected divided and undivided links in downtown city İzmir. The main process of developing the link capacity functions depends upon the fastidious site selection, data collection and data analyses techniques. Especially, the main vehicular traffic variables such as flow rate, capacity, speed, travel time data describe the links capacity function. After the data collection process, the data manipulation and their analyses lead to build mathematical model about the link capacity functions. When considering the steps of this thesis, first of all, this thesis reviews the literature and formulates the problem statement and the research objective. Secondly, it conducts the task that consists of the site selection and data collection. In the following parts, this thesis study manipulates and analyzes the obtained data. Then, it performs the linear and non-linear model building by utilizing different functions called V/C ratio & dummy variable, BPR (Bureau of Public Roads) function and Overgaard function for the selected link groups in İzmir. Ultimately, this thesis study compares the model results and manifests the best link capacity function model.
Collections