İstanbul Büyükşehir Belediyesi`nin kamuoyu önderlerine yönelik halkla ilişkiler çalışmaları: Davetiyeler aracılığıyla ölçümleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Afiş, broşür, dergi, davetiye gibi basılı araçlar bir işletmenin, bir kuruluşun kendini tanıtmak, imajını hedef kitleye benimsetebilmek için kullandığı, akla gelen ilk halkla ilişkiler araçlarıdır. Bu çalışmada Ocak 2007-Mart 2009 tarihleri arasında İBB'nin düzenlediği sanatsal ve kültürel etkinliklerin ve açılış, kutlama gibi organizasyonların kamuoyu önderlerine duyurulması için gönderilmiş olan davetiyelerin içerik analizinden yola çıkılarak söylem analizinin yapılması amaçlanmaktadır. İBB´nin kamuoyu önderlerine yönelik halkla ilişkiler çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu tarih aralığının seçilmesinin nedeni Belediye'nin 2007 yılında kendine yeni bir stratejik hedef belirlemiş olmasıdır. Yerel seçimler 29 Mart 2009 tarihinde yapılmıştır. Bu tarihe kadar İBB'nin davetiyeleri arşivlenerek incelemeye dahil edilmiştir. Çalışmada, İBB'nin davetiyeler aracılığıyla 2007-2011 yılı stratejik planında belirlediği hedefler doğrultusunda İstanbul'da bulunan üniversiteler, kamu kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları gibi toplumsal erk sahiplerine ulaşmak için nasıl bir söylem kullandığı araştırılmıştır. Posters, broshures, magazines, invitation letters are important aspects of the mass media public relations use to introduce and to make known its corporate image. Starting from the content analysis of the social and cultural activities, this dissertation project aims to make a discourse analysis of the cultural and social invitation letters sent by the Istanbul Municipality. To dateline the project, I have chosen the period 2007 January ? 2009 March. The significance of the period is the municipality?s new strategy plan. Local elections were had in March 2009. Until this period the invitation letters has been archived and analyzed. This study will try to explore the discours of Istanbul Municipality through its invitation letters in its outreach to universities, NGO?s and the public accounts according to the year of 2007-2011 strategic plan.
Collections