Çok uluslu şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ve çevre politikaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Global bir güç haline gelen Çok Uluslu şirketlerin (ÇUŞ) bulundukları lokasyonda ya da ana merkezinde sadece kar güdüsüyle hareket etmeleri değil artık toplum tarafından yararlı sayılabilecek faaliyetlerde de bulunmaları beklenmektedir.Bu çalışmanın amacı ÇUŞ'ların Kurumsal Sosyal Sorumluluk çalışmalarını ve uluslararası çevre politikalarını inceleyerek yapılan projelerin çevre politikalarına ne kadar uyum sağladığı da gözlemlemektir.Birinci bölümde Çok uluslu Şirket Kavramı, tarihçesi, küreselleşme, sürdürülebilir kalkınma tanımları ÇUŞ'ların kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve çevreye verdikleri zararların vaka örnekleri incelenmiştir. İkinci bölümde Çevre Politikaları ile ilgili Uluslararası sözleşmeler incelenmiştir. Son bölümde ÇUŞ'ların çevresel yurttaşlık çalışmalarına yer verilmiştir. Bu bağlamda, kurumsal sosyal sorumluluk ve çevre konuları harmanlandırılmış ve çok uluslu şirketler nezdinde açıklanmıştır. The multinational companies (MNC), which became a global power, are expected not only to behave with the profit incentive in their own location or in their headquarter, but also to be engaged in the activities which could be regarded as useful by the community.The purpose of this study is to observe how to make projects comply with the environmental policies by analyzing the corporate social responsibility studies and international environmental policies of MNCs.In the first part, the multinational company concept, its history,globalization, definitions of sustainable development, the social responsibility projects of MNCs and the case studies on the damage of these projects to the environment are analyzed. In the second part, international conventions relevant to the environmental policies are analyzed. In the last part, the environmental citizenship studies of MNCs are mentioned. In this context, corporate social responsibility and environment topics are gathered and explained by multinational companies.
Collections