Türkiye`de internet bankacılığı adaptasyonunu etkileyen faktörlerin teknoloji-organizasyon-çevre modeli ile araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim alanındaki gelişmelerin hızlı bir şekilde artması ve kişisel bilgisayarların da maliyetinin düşmesi ve daha önce askeri amaçla kurulan Arpanet'in gelişerek tüm dünyanın kullandığı ortak bir ağ olan İnternetin ortaya çıkması ile hayatımıza birçok yenilik girmeye başlamıştır.Teknolojinin en yakın takipçisi olan bankalar, rekabetin de artması ile sadece şube ağları ile değil, yeni teknolojilerin sağladığı avantajlardan yararlanarak elektronik kanallardan da hizmet vermeye başlamışlardır. Bu hizmetlerden birisi olan İnternet bankacılığı sayesinde her bilgisayar kişisel banka şubesine dönüşerek, banka müşterilerinin şubeye ihtiyaç kalmadan birçok servisi kendilerinin yapabilmesi sağlanmıştır. Bu araştırmacıların da dikkatini çekmiş ve özellikle son dönemlerde mobil bankacılık başta olmak üzere İnternet bankacılığı ve diğer alternatif dağıtım kanalları üzerine yapılan çalışmalar yoğunlaşmıştır.Bu çalışmada buluşların yayılması teorisi ve organizasyonlarda teknolojik yeniliklerin adaptasyonunu araştırmak için kullanılan teknoloji-organizasyon-çevre modeli kullanılarak oluşturulan model ile bankaların İnternet bankacılığı kanalına yatırım yapmalarına yönelten sebepler araştırılmıştır.Araştırmaya veri sağlamak amacıyla Türkiye Bankalar Birliği'ne bağlı İnternet bankacılığı hizmeti veren 25 banka ile elektronik anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonucunda finansal ek kaynakların, yönetimin yeniliklere verdiği desteğin ve altyapı yatırımlarının İnternet bankacılığı adaptasyonunu olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır ve sonuçlar değerlendirilmiştir. The development of information and communication technologies and the decreasing price of personal computers with the help of Arpanet?s transformation into a global network called Internet, innovations started to take part in our daily transactions at the banks.Banks are one of the leader technology followers among economic organizations. As competition in the sector has increased, banks started to invest not only their brach networks but also in new technology more heavily for designing new electronic channels, to provide new products and services. Internet banking is one of the most important innovations which enable people to manage their own financial situations from anywhere and anytime without the need of a bank branch. New electonic banking distribution channels have attracted researchers.In this study, Diffusion of Innovations Theory and Technology-Organization- Environment Framework is used to develop a model for the main drivers of Internet banking adoption of Turkish Banks.For data collection, an electronic survey is prepared for the 25 banks having Internet banking distribution channels which are members of The Banks Association of Turkey. Financial slack resources, top management support and goverment support for beter infrastructure is found to be the most important factors affecting Internet banking adoption. Discussions and further suggestions are provided for future researches.
Collections