New ways of seeing: Reception and manipulation of film in digital media
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İzleyicinin film ile olan ilişkisi filme erişimiyle tanımlanır. Videodisk teknolojilerinin sayısal bilgisayara dayalı yeni bir ilişki sunduğu bugünlerde filme erişim daha önce olmadığı denli elverişli hale geldi. İlişkiyi eyletim olarak baştan tanımlayan şeyler bilgisayar ve filmin sayısallaşan yapısıdır. Bu tez izleyicinin filmle olan ilişkisindeki güncel değişimi sunmayı amaçlıyor. Videodisk teknolojisinin ortaya çıkışının ardından izleyici, film üzerinde kaydedilmiş video kasetin çıkışından bu yana sahip olduğu otoriteyi ortaya ve uygulamaya koydu. Hayranlar tarafından kaydedilen yorumlar ve baştan kurgulanan filmler bu yeni ilişkinin film ve izleyici için neler getirebileceğine ışık tutacak belirgin özelliklere sahip iki güncel örnek. The viewer?s access to film is what defines his or her relation to film. Access to film has never been as available as it is today, since videodisc technologies offer a novel relation to film based on digital computer. It is the computer and the digitized nature of film that re-defines the relation as manipulation. This thesis aims at providing a current account of the change in the relation of film and viewer. Following the introduction of the videodisc technology, the viewer was able to claim and practice an authority over films gained as early as the advent of pre-recorded videocasette. Fan commentaries and fanedited films are two current examples of this novel relation and exhibit significant characteristics for defining what may be the future for film and viewer.
Collections