Hastane yönetim süreçleri ve sağlık yönetim bilgi sistemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında hızlı teknolojik gelişim, sınır tanımayan rekabet ve küreselleşme sonucu, bilgi ve bilginin elde edilme hızı işletmeler için sahip olunmak istenilen en önemli değer haline gelmiştir. Bu gelişim 21. Yüzyılın ilk yıllarının bilgi çağı haline gelmesini sağlamıştır. İnternetin de dünya genelinde yaygınlaşması ile birlikte şirketler bilgi teknolojilerini sadece temel işletme proseslerin otomasyona uyarlanması amacı ile değil, karar desteğini ve kontrolünü sağlamak amacı ile bilginin elde edilmesi, işlenmesi, depolanması ve dağıtılması için kullanmaktadırlar. Bilgi sistemleri işletmelerde görülebilecek her türlü problemin analiz edilmesinde, karmaşık yapılardaki sorunların çözülmesinde ve yeni ürün geliştirmede yönetime katkı sağlamaktadır.Özellikle tarihi gelişim içerisinde en eski organizasyonlardan olan hastaneler, günümüzün karmaşık ve yönetilmesi en zor olan iş süreçlerine sahip kurumlardır. Öyleki sağlık sektörü hata kabul etmeyen bir sektördür. Zira, ikinci kez hata yapma şansı yoktur. Bu amaçla, faaliyetleri planlarken hastaya eldeki olanaklar çerçevesinde en mükemmel hizmeti verecek düzenlemenin yapılması şarttır. Bu nedenle hastanelerin ve diğer sağlık kurumlarının bilimsel yönetim anlayışı ile ele alınmaları ve yönetilmeleri gerekmektedir.Bu amaçla hastane yönetiminde bilgi sistemlerinin efektif bir şekilde kullanılması, iş süreçlerinin hatasız işlemesine; tıbbi ve idari kadronun hızlı ve doğru karar almasına yol gösterir.Bu tez kapsamında Yönetim Bilişim Sistemleri' nin sağlık işletmelerine kazandırılması ve verilerin bu sistemlerde işleme tabi tutularak elde edilen bilginin karar almaya katkılarının olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. In the contemporary world, thanks to technological development, violent competition recognizing no limit, and globalization; what mostly matter for companies are knowledge and the rate of knowledge-acquisition. This is what made the early 21st century an epoch of knowledge. Moreover, due to the fact that the internet has become widespread worldwide, companies use IT not only in order to adjust basic management processes to automation, but also for the sake of improving decision-making and decision-control processes; and also for the sake of acquiring, processing, storing, and delivering knowledge. Information technologies provide companies with those means to help management to analyze any problem one may encounter with no matter how complex it is, and to produce new products.It is the hospitals that have the most resistant and complex working-processes to be administered in the contemporary world. For one cannot have the second chance after the first mistake. Therefore, it is necessary for them, during the process of activity-planning, to do those regulations to serve patients most effectively in accordance with the available resources. This is the reason why hospitals and other medical establishments need to be administered according to scientific standards.Thus, in hospital-managements, an efficient use of information technologies paves the way for working-processes to function flawlessly, and medical and executive agencies to give right decisions in a fastest way possible.In this essay, the possible use of ?Management Information Systems? in medical establishments will be analyzed; and it will be determined if the knowledge acquired through processing data within this systems have any effect on decision-making.
Collections