Hybridization of American Cosmo business women`s image in the Turkish version of Cosmopolitan and Elele magazines for 2009
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cosmopolitan 36 dilde ve 63 versiyonda basılan, dünya çapında aynı `kadın dilini' konuşan kadınlara hitap eden uluslararası popüler bir kadın dergisidir. Cosmopolitan'ın ideolojisi kadınların cinsel çekicilikleriyle erkekleri etkilemeleri ve cinsel olarak tatmin etmeleridir. Cosmo kadınının dünyası, kadını cinselliğiyle güçlendiren modern bir fantezi çevresinde döner. Cosmo kariyer kadını, çekici ve orantılı bir vücuda sahip güzel bir kadındır. Kariyer kadınlarının işlerinde ve seks hayatlarında başarıya ulaşmak için sahip olması gereken idealleri temsil eder. Yoğun bir cinsel içeriğe sahip olan dergi, çalışan kadınların daha iyi ve kaliteli bir hayat sürmeleri için moda, güzellik ve seks üzerine çeşitli bilgiler sunar. Derginin Amerikan versiyonu çalışan kadınının erkek dünyasının değerlerinin hakim olduğu iş yerinde kadınlığından ötürü görünmez olmasına karşı çıkar ve derginin Türk versiyonu için bir kılavuz olur. Bu tezde, Amerikan Cosmo iş kadını imajının derginin Türk versiyonundaki melezleşme süreci tartışıldı ve Amerikan kültürüne ait çeşitli değerlerin Elele adlı diğer bir Türk dergisi tarafından nasıl yansıtıldığı ya da kültürel olarak ele alındığı gösterildi. Aynı zamanda, bu üç kadın yaşam stili dergisinin kültür farklılıklarından meydana gelen farklar ortaya çıkarıldı. Cosmopolitan is an international popular magazine published as 63 editions in 36 languages for women who talk the same `women?s language? worldwide. The ideology of Cosmopolitan is that women should be sexually influencing and satisfying men in terms of their sex appeal. The world for Cosmo woman turns around a modern fantasy empowering women with their sexuality. The Cosmo career woman, a beautiful female with an attractive and proportional body image, represents the ideals that business women should have to achieve success at their business and their sexual relationships. The magazine heavily adorned with a sexual language presents various data on fashion, beauty, and sex so that career women lead a pleasant and qualified life. The American version challenges women?s invisibility at the business sphere where male values are dominated because of her femininity and serves as a guideline for the Turkish version. In this thesis, the hybridization process of American Cosmo business women?s image is discussed in the magazine?s Turkish version and how certain values of the American culture are reflected or culturally borrowed from another Turkish magazine called Elele are shown. Meanwhile, the differences between these women?s lifestyle magazines that result from cultural dissimilarities are revealed.
Collections