Show simple item record

dc.contributor.advisorİnceoğlu, İrem
dc.contributor.authorÜnal, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:04:09Z
dc.date.available2021-05-08T08:04:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/640321
dc.description.abstractBu çalışma sanal dünya yaratımlarının mümkün olup olmadığını araştırmayıamaçlamaktadır. Bu bağlamda, çalışma şu sorulara cevap bulmaya çalışmıştır: Sanalgerçeklik, gerçek yaşamdan (çevrimdışı) nasıl farklı ve o yaşama nasıl benzer, ya dasanal gerçekliğin kendine özgü özellikleri var mıdır? Kişiler, sanal gerçeklikteavatarlarla nasıl kimlik yaratırlar ve sonrasında nasıl ve neden çoklu kimlikleryaratılır? Sanal gerçeklikte kişiye has bir kimlikten bahsedebilir miyiz? Kişiler çoklukimlik yaratımlarına neden ihtiyaç duyarlar? Bu bir ihtiyaçtan mı kaynaklanır yoksabir seçim midir? Çoklu kimlik yaratımları sonucunda, gerçek yaşamdan farklıcinsiyet yaratımları mümkün müdür? Bu çalışmanın araştırma alanı üç boyutlu,çevrimiçi sanal bir oyun olan Second Life'tır. Bu yüzden, bu soruları cevaplamakamacıyla hem Second Life'ta yapılan kişisel gözlem ve deneyimler hem de bu konuüzerine yazılmış yazılar çalışmaya aktarılacaktır.Anahtar kelimeler: sanal gerçeklik, siber uzam, kimlik, cinsiyet, gerçek yaşam
dc.description.abstractThis study aims to investigate the possibility of creating a virtual world. In thisrespect, this thesis seeks answers to following questions: How is virtual realitydifferent and similar to real life or does virtual reality has peculiar features of it?How do the users create identities through avatars in virtual world and then how andwhy to create multiple identities? Is it possible to talk about a peculiar identity for aperson in virtual reality? Why do users need to create multi identities or does it comefrom a need or a choice? As a result of creating multiple identities, is it possible tocreate different genders from real life and virtual gender? Research area of this studytakes place in Second Life which is a 3D online virtual game and the answers to allthese questions are given both through personal observations and experiences inSecond Life as a player and through writings studied on these issues.Key words: virtual reality, cyberspace, multi identities, gender, real lifeen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleCreating multi identities and gender in virtual world: A study of Second Life
dc.title.alternativeSanal gerçeklikte çoklu kimlik ve cinsiyet yaratımları: Second Life üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmIdentification
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmDouble identity
dc.subject.ytmSecond Life
dc.identifier.yokid10088606
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399655
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess