Convergence of cultural consumption practices: The case of two gated housing residences in İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda şehirler ve insanlar, hızlanarak devam eden çok boyutlu küresel değişimler ve dönüşümlerle karşı karşıya kalmaktalar. Bu süreçte, dünya kenti İstanbul da diğer küresel paydaşları gibi tüketim ekonomisi üzerinde temellenmiş söylemler doğrultusunda gerçekleşen bir kentsel yeniden yapılanma ve dönüşüm geçirmekte. Başka bir deyişle, dünya kültür endüstrisi İstanbul şehrini, dünya kültürünün kurumsallaşmış söylemleri odağında gelişen, kent yaşamının gündelik doğasına her geçen gün daha fazla nüfuz eden ve sorgulanmaksızın eyleme dönüştürülen yaşam pratikleriyle örülü bir tüketim kataloğuna dönüştürmüş bulunuyor. Bu çalışmada, Boli ve Lechner'ın (2008) ortaya koyduğu kavramsal çerçeveden yola çıkarak dünya kültürünü, kent yaşamı içinde varlık gösteren tüketim eğilimlerinin altında yatan ve bireyler için ortak bir anlam haritası oluşturduğunu düşündüğüm biçimlendirici bir yapı olarak ele alıyorum. Söz konusu iki farklı kapalı sitede ikamet eden katılımcılarla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerin sonuçlarına dayanan bu çalışma, konut seçimlerinde anlamlı derecede farklılıklar bulunan iki grubun kültürel tüketim pratiklerindeki benzerlikleri göstermeyi hedeflerken; dünya kültür endüstrisinin, küreselleşmiş kent yapısının ve şehir hayatının, farklı sosyo-ekonomik gruplardan bireylerin yaşam tarzlarındaki ayrışmaları nasıl ortadan kaldırdığına dair alternatif bir bakış açısı getirmektedir. People and cities have been confronted by an unprecedented scale of global changes over the past couple of decades. In accordance with the new mechanisms of rising worldwide trends which are grounded on the commercial economy of consumption, Istanbul has also undergone an urban transformation concurrently with its counterparts. In a sense, world culture industry has transformed the city into a consumption catalogue that relies on a taken-for-granted context for everyday life, deriving from institutionalized discourses of world culture. Following Boli and Lechner (2008), I take world culture as an organizational form of consumption that underlies a shared frame of reference regarding everyday experiences of urban living. Using the analysis of the semi-structured interviews conducted with respondents from two gated housing residences, this thesis aims to provide an alternative perspective concerning how world culture industry, city, and the urban life constitutes a converged setting in cultural consumption practices of the individuals who have significantly different spatial choices for housing.
Collections