Tüketici davranışlarında algı yönetiminin rolü: Ünlü algısının kadın tüketici davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumlar, ürün farklılaşmasının giderek zorlaştığı, rekabetin arttığı ortamda farklı yöntem ve stratejileri uygulamaya başlamıştır. Bulundukları pazar ortamında kendi ürün ya da hizmetlerinin ön plana çıkması, fark yaratıp tercih edilmesi için bir takım planlı çabalar içine girmektedirler. Yönetilmesi gereken bu süreçte varlıklarını devam ettirmek isteyen örgütler kurumsal iletişim uygulamalardan algı yönetimine gereksinim duymaktadırlar, hedef kitlede olumlu izlenim yaratmak, kurumun hedef kitle tarafından benimsenerek hedefine ulaşmasını sağlamak amacıyla başvurulan algılama yönetimini uygulamaları daha önceleri askeri bir terim olarak kullanılmaktaydı. 1980'li yıllarda işletmelerin de ilgisini çekmeye başlayan algı yönetimi kurumlar tarafından kullanılarak hedef kitlenin tutumlarını istenilen yönde harekete geçiren iletişim disiplinine dönüşmüştür. Bu çalışmada algı yönetiminin tüketici satın alma davranışları üzerinde nasıl bir etki oluşturduğu ve bu sürecin unsurları anlatılmaktadır. Dolayısıyla ürünün nasıl algılandığı kurumsal algı yönetiminin doğru yönetilmesiyle ilgilidir. Bu amaçla, anket araştırması yöntemiyle, kurumsal iletişim bağlamında algı yönetimi sürecine yön verilmiş aynı zamanda ürünlerde kullanılan ünlü algısının kadın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada yüz yüze anket yöntemi ile 100 kadına ulaşılmıştır. Araştırma sonucu göstermiştir ki, kurumsal iletişim faaliyetlerinin algı yönetimiyle birlikte tüketici davranışları üzerindeki etkisi artmış öte yandan tüketici kararları üzerinde etkili olmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal iletişim, Algı yönetimi, Tüketici davranışları, Tüketici Satın Alma Davranışı Organizations began to implement different methods and strategies in an environment of product differentiation difficulty and increased competition. Their products or brand prominence in the market environment, some efforts are being planned to opt for a difference. It must be managed in this process organizations who want to continue their presence requires the perception of management of enterprise communications applications to create a positive impression on the audience, in order to ensure the achievement of adoption targets by the institution's audience began to use the perception management is used as a military term for the first time. In the 1980s, the company began to attract the interest of perception management, the attitude of the target audience by using corporate communications has transformed the discipline into action in the desired direction. This study shows the impact of perception management on brand, how to create a perception on consumer and describes the elements of this process. Thus, the perception of the brand is related to the proper management of organizational perception management. For this purpose, the literature method is used, based on organization theory, directions are given to corporate communications in the context of perception management processes, at the same time the impact on the buying behavior of female consumers of the products used in the famous perception was investigated. In this study, 100 women were reached with face-to-face survey. This research has revealed that, corporate communications activities have increased its influence on consumer behavior with perception management on the other hand have had an effect on consumer decisions.Keywords: Corporate communication, perception management, consumer behavior, Consumer Buying Behavior
Collections