Kamera önü oyunculuğunda yönetmen oyuncu ilişkisi üzerine: Süreç odaklı ve oynanabilir direktifler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oyuncu olarak yer aldığım bir bağımsız sinema filminin çekim sürecindekigözlemlerimden ve deneyimlerimden hareketle, yönetmenin sette, oyuncudanperformansı ile ilgili beklentisini dile getirirken kullandığı direktiflerin, oyuncu ve onunoyunu üzerindeki etkisini araştırmaya çalıştım. Tiyatro sanatının ve oynama denenhadisenin sonuç değil, süreç odaklı bir uğraş olduğunu göz önünde bulundurarak,yönetmenin hayalindekini sonuç odaklı tarif etmesinin performans üzerinde yeterinceetkili olamadığını deneyim üzerinden ortaya koymaya çalıştım ve çeşitli süreç odaklıdirektif önerilerine yer verdim. I have tried to search on the impact of director's instructions that related with his/herexpectations for the performance of actor at movie scene on actor and his/her acting.This research is based on my observations and experiences as an actor while shootingan indie film. Considering the fact that drama and playing are process-orientedphenomena rather that result-oriented, then director's descriptions about his/herimaginations as result-oriented are not effective enough and I tried to reveal it throughexperience and mention some sort of suggestive process-oriented instructions.
Collections